تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میزان تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سراسری

به گزارش افکارنیوز،

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش درخصوص «تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری»، اظهار داشت: امسال میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور در مجموع 30 درصد است که 25 درصد مربوط به پایه سوم متوسطه و 5 درصد مربوط به دروس پایه پیش‌دانشگاهی است.

وی در خصوص «سامانه فارغ‌التحصیلان»، گفت: در گذشته نمرات و کارنامه دانش‌آموزانی که دیپلم می‌گیرند و فارغ‌التحصیل می‌شوند، به صورت دستی صادر می‌شد و این نمرات از طریق سامانه روی کارنامه ثبت نمی‌شد.

عمادی افزود: در حال حاضر سامانه‌ای به نام «فاینال» مربوط به امتحانات نهایی وجود دارد و نمرات از این طریق، به سامانه فارغ‌التحصیلان انتقال پیدا می‌کند و کارنامه صادر می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در توضیح وضعیت‌ این سامانه تصریح کرد: مزیت این روش این است که دخالت عامل انسانی در صدور کارنامه کاهش می‌یابد و اشتباهات و خطاها از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: این سامانه کمک زیادی در جلوگیری از جعل مدارک تحصیلی و تغییرات در نمرات امتحانی می‌کند و در سال تحصیلی جاری نیز این روش اجرا می‌شود و در حال حاضر برای فارغ‌التحصیلان دیپلمه انجام می‌شود.

عمادی متذکر شد: در سال‌های بعد ثبت نمرات در این سامانه را به پایه‌های پایین‌تر می‌آوریم یعنی دبیران در امتحانات غیرنهایی خود و مدرسه‌ای می‌توانند نمرات خود را در سامانه وارد کنند و در همانجا، کارنامه دانش‌آموزان صادر می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میزان تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سراسری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..