تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نطق‌های انتخاباتی برخی نامزدها

قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم در واکنش به مباحث انتخاباتی اخیر توسط برخی نامزدهای ریاست جمهوری در خصوص قاچاق کالا در کشور اظهار داشت: متأسفانه شاهدیم که در برخی موارد، تعدادی از نامزدهای ریاست جمهوری در ارائه آمار حجم قاچاق کالا در کشور، به اشتباه آمار و ارقامی را ارائه می‌دهند که این اعداد به هیچ وجه با آمار رسمی کشور منطبق نیست.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: نکته قابل توجه این است که بر اساس آمارهای رسمی کشور، حجم کالای قاچاق در سال 95، حدود 13 میلیارد دلار برآورد شده است و عددها و ارقام دیگری که توسط برخی نامزدهای ریاست جمهوری اعلام می‌شود واقعی نیست.

وی ادامه داد: یکی از توفیقات دوره فعلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کاهش قابل توجه و 50 درصدی حجم کالای قاچاق به نسبت حجم 25 میلیارد دلاری کالای قاچاق در سال 92 است که این توفیق قطعاً محصول تلاش تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعم از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در هر سه قوه است. لذا به نظر می‌رسد ارائه آمار غیرواقعی از میزان و حجم کالای قاچاق در کشور اجحاف و زیر سوال بردن تلاش همه این دستگاه‌ها است.

خورشیدی با اشاره به برخی نقل قول‌ها مبنی بر اینکه چگونه امکان قاچاق کالا به کشور وجود دارد در حالی که ورود جلیقه انفجاری یا گروه‌های تروریستی به کشور امکانپذیر نیست، گفت: در وهله اول باید گفت که دستگاه‌هایی که از ورود جلیقه انفجاری ممانعت می‌کنند و اجازه ورود گروه‌های تروریستی به کشور را نمی‌دهند همان دستگاه‌های انتظامی و کاشفی هستند که شبانه‌روز در مرزهای کشور در تلاشند تا جلوی ورود کالاهای قاچاق به کشورمان را بگیرند و از سوی دیگر آیا تلاش این دستگاه‌ها و سایر دستگاه‌های عضو ستاد در کاهش 50 درصدی حجم قاچاق کالا طی 3 سال، کمتر از کاری است که در حوزه مبارزه با ورود اشرار و گروه‌های تروریستی می‌شود؟

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: خوشبختانه طی این مدت تلاش بسیاری برای اثربخش‌تر شدن مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور انجام گرفته و شاهد به کارگیری تجهیزات الکترونیکی مدرن در این بخش هستیم.

وی گفت: علاوه بر این طی این مدت توسط نیروی انتظامی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا به ریاست فرمانده محترم این نیرو تشکیل شده است و 19 قرارگاه فرعی در زیرمجموعه آن و در استان‌های مرزی و مسیر قاچاق کالا در حال فعالیت هستند و امروز شاهدیم که مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اولویت نخست تمام دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های اقتصادی، نظامی، انتظامی و امنیتی تبدیل شده است.

خورشیدی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین ستاد کل نیروهای مسلح نیز ماموریت مبارزه با قاچاق کالا در پهنه آبی و خصوصاً در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را به دو نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ابلاغ فرموده‌اند و این از جمله اتفاقات و دستاوردهای بزرگی است که طی این مدت حاصل شده و به کاهش حجم کالای قاچاق در کشور منجر شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نباید در تبلیغات خود، آمارهای ملی را مخدوش کنند، خاطرنشان کرد: همه مسئولان و خصوصاً آنانی که خود در سال های گذشته در راس ستاد مرکزی مبازره با قاچاق قرارداشتند به خوبی می‌دانند که در تمام ادوار فعالیت این ستاد، شاهد رشد حجم کالای قاچاق در کشور بودیم و برای نخستین بار در سال 93، نه تنها این روند افزایشی مهار، بلکه شاهد کاهش نزدیک به 50 درصدی حجم کالای قاچاق در سال‌های اخیر بودیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نطق‌های انتخاباتی برخی نامزدها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..