تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نبايد چند روزي كه قدرت را در اختيار داريم با منابع و سرنوشت ملت هرطور مي خواهيم برخورد كنيم/ راه ايجاد اشتغال براي جوانان، نوآوري و دانش بنيان كردن اقتصاد است/ دانشگاه ها كانون اصلي دانش بنيان كردن اقتصاد هستند/ نبايد به بهانه برخورد با انحرافات براي است

دكتر جهانگيري در آيين بهره برداري مرحله نخست اتصال فيبر نوري به منازل:

معاون اول رئيس جمهور يكي از اصلي ترين دغدغه هاي كشور را اشتغال زايي براي جوانان تحصيلكرده دانست و گفت: فارغ التحصيلان دانشگاهي بزرگترين سرمايه كشور هستند كه مي توانند به توسعه اقتصاد كشور كمك كنند و راه اشتغالزايي براي اين جوانان نوآوري، خلاقيت و دانش بنيان كردن اقتصاد كشور است.

نبايد چند روزي كه قدرت را در اختيار داريم با منابع و سرنوشت ملت هرطور مي خواهيم برخورد كنيم/ راه ايجاد اشتغال براي جوانان، نوآوري و دانش بنيان كردن اقتصاد است/ دانشگاه ها كانون اصلي دانش بنيان كردن اقتصاد هستند/ نبايد به بهانه برخورد با انحرافات براي استفاده از فناوري هاي ارتباطي ايجاد محدوديت كرددكتر اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در آيين بهره برداري مرحله نخست اتصال فيبر نوري به منازل كه در شركت مخابرات ايران برگزار شد با تبريك عيد سعيد مبعث اظهار داشت: متأسفانه امروز در دنيا عده اي اصرار دارند كه چهره اي خشن و نفرت انگيز از اسلام به نمايش بگذارند كه كاملاً مغاير با چهره واقعي و رحماني اسلام است.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به هدف اصلي از رسالت پيامبر اسلام (ص) كه احياي مكارم اخلاق است خاطرنشان كرد: اسلام رحماني، اسلام صلح و دوستي است و ديني لطيف و عزيز است كه مي تواند براي همه مردم قابل پذيرش باشد و يكي از مسئوليت هاي مهم ما اين است كه چهره رحماني اسلام را به نمايش بگذاريم و از اسلام هراسي كه امروز در دنيا به راه افتاده  جلوگيري كنيم.
دكتر جهانگيري در ادامه با بيان اينكه جهان امروز، جهان نوآوري و خلاقيت است، گفت: گزارشي كه مسئولين شركت مخابرات ايران از دستاوردهاي اخير ارايه كردند بسيار خوشحال كننده بود و اگر بخواهيم نوآوري و خلاقيت را به صورت جدي در كشور دنبال كنيم بايد به دنبال كانون اصلي كه بتواند اقتصاد كشور را متحول كند باشيم.
معاون اول رئيس جمهور گفت: اقتصاد ايران همواره متكي به منابع طبيعي بوده است و امروز مردم انتظار دارند كه اقتصاد كشور درآمد و رفاه براي آنها فراهم كند و بتواند براي جوانان فرصت هاي شغلي فراهم نمايد.
دكتر جهانگيري تصريح كرد: اگر نسبت به آينده  ايران و مردم دلسوز هستيم بايد نسبت به شاخص هاي اقتصادي و توسعه و آينده كشور حساس باشيم و نبايد چند روزي كه قدرت را در اختيار داريم با منابع و سرنوشت ملت هر طور كه مي خواهيم برخورد كنيم.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه كانون اصلي دانش بنيان كردن اقتصاد را دانشگاه هاي كشور دانست و افزود: نگاه به دانشگاه ها بايد متحول شود و نبايد برخي محدوديت هاي اجباري از بيرون، دانشگاه ها را محصور كند. بايد مسير فعاليت براي دانشگاه ها در جهت توسعه كشور فراهم شود.
دكتر جهانگيري ادامه داد: ايران ظرفيت هاي فراواني دارد و قادر هستيم اقتصاد كشور را از اتكا به منابع طبيعي به سمت دانش جوانان كشور سوق دهيم تا علم، عالم دانشگاه، پژوهش و فناوري جايگاه واقعي خود را در كشور پيدا كند.
معاون اول رئيس جمهور يكي از جهت گيريهاي اصلي اقتصاد كشور را حركت به سمت دانش بنيان شدن خواند و گفت: بايد بيشترين استفاده و بهره برداري از فناوري اطلاعات صورت گيرد اما متاسفانه عده اي مي خواهند به بهانه اعمال محدوديت براي جلوي انحرافات در مسير استفاده از فناوري هاي ارتباطي ايجاد محدوديت مي كنند كه اشتباه مي كنند.
وي با اشاره به اينكه امروز ابزارها متحول شده و در دنياي متفاوتي زندگي مي كنيم، اظهار داشت: با ابداع روش هاي نوين، روش هاي سنتي كنار گذاشته مي شود و ما بايد از ويژگي هاي منحصر به فرد فناوري اطلاعات براي توسعه، آينده ايران، اشتغالزايي و دانش بنيان كردن اقتصاد كشور استفاده كنيم.
دكتر جهانگيري با اشاره به اقدامات دولت تدبير و اميد در جهت ايجاد دولت الكترونيك و دستاوردهاي حاصل شده در اين زمينه گفت: در جلسه شوراي فناوري كه هفته گذشته برگزار شد گزارشي از پيشرفت كارها در ايجاد دولت الكترونيك ارايه شد كه بسيار رضايت بخش بود.
معاون اول رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه هدف اصلي از اجراي دولت الكترونيك اين است كه خدمات ارزان تر و ساده تر در اختيار مردم قرار گيرد، افزود: يكي ديگر از دلايل ايجاد دولت الكترونيك مبارزه با موضوع نگران كننده فساد است چرا كه ديگر از طريق دستگاه قضايي و نهادهاي بازرسي نمي توان با فساد مقابله كرد. 37 سال است كه از اين طريق با فساد مقابله مي شود اما روز به روز فساد بيشتر شده است. روشهاي مقابله با فساد بايد متحول شود و بايد از طريق شفاف سازي و دسترسي آزاد به اطلاعات با فساد مبارزه كنيم.
دكتر جهانگيري افزود: هيچ اطلاعاتي به جز اسناد محرمانه نبايد ممنوع باشد و بايد اطلاعات لازم در اختيار مردم قرار گيرد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز در اين مراسم گزارشي از اقدامات صورت گرفته و دستاوردهاي دولت تدبيرو و اميد ارايه كرد و گفت: شبكه انتقال اطلاعات كشور در 4 سال اخير 11 برابر شده و از 900 گيگابيت بر ثانيه به 10 هزار رسيده است.
دكتر واعظي با بيان اينكه شبكه پهن باند كشور در دولت تدبيرواميد 15 برابر شده است خاطرنشان كرد: در ابتداي دولت يازدهم تعداد اندكي از شهرهاي كشور از نسل سوم تلفن همراه برخوردار بودند كه هم اكنون بيش از 900 شهر از اين امكان برخوردار شده اند.
وي افزود: در ابتداي دولت تدبير و اميد هيچ شهري نسل چهارم تلفن همراه نداشت و اين در حالي است كه امروز 742 شهر به اين امكان مجهز شده اند ضمن آنكه 27 هزار روستاي كشور از نعمت اينترنت برخوردار شده اند.
وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه پروژه شبكه ملي اطلاعات پس از 14 سال، در دولت تدبيرو اميد مورد توجه قرار گرفت و مقدمات اجراي آن فراهم شده است خاطرنشان كرد: متاسفانه برخي مي خواهند اين دستاوردها را زيرسوال ببرند و كسي كه خود در گذشته در همين وزارتخانه مسئوليت داشت و در اين راستا اقدامي نكرده بود، حالا كه مقدمات كار فراهم شده و شبكه ملي اطلاعات به راه افتاده سعي مي كند اين دستاورد را زيرسوال ببرد.
همچنين در اين مراسم با حضور معاون اول رئيس جمهور از فعالان بهره برداري از اتصال فيبر نوري به منازل قدرداني شد و سپس نماينده شركت مخابرات ايران به منظور ارتباط هر چه بيشتر ميان دانشگاه و صنعت، تفاهمنامه هايي با رؤساي برخي دانشگاه هاي كشور در جهت پژوهش و توسعه كسب و كار امضا كردند.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نبايد چند روزي كه قدرت را در اختيار داريم با منابع و سرنوشت ملت هرطور مي خواهيم برخورد كنيم/ راه ايجاد اشتغال براي جوانان، نوآوري و دانش بنيان كردن اقتصاد است/ دانشگاه ها كانون اصلي دانش بنيان كردن اقتصاد هستند/ نبايد به بهانه برخورد با انحرافات براي است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..