تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش علائم آلرژیک چشمی هنگام آرایش

واکنش به کرم چشم واکنش آلرژیک کاهش علائم آلرژیک خارش و آبریزش از چشم

برخی افراد بعد از استفاده از محصولات آرایشی دچار واکنش های آلرژیک چشمی می شوند از جمله می توانیم به علائمی مانند قرمزی و آبریزش از چشم میتوانیم اشاره کنیم. با در پیش گرفتن برخی از روش های درمانی می توانیم اینگونه حساسیت ها را درمان کنیم روش های کاهش علائم آلرژیک و تسکین حساسیت چشمی را درادامه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

کرم‌های چشم حاوی مواد شیمیایی و ترکیباتی هستند که بافت و عطر خاص این محصولات را به‌وجود می‌آورند، ‌اما می‌توانند واکنش‌های آلرژیک را هم برانگیخته کنند. این واکنش‌ها که با عنوان درماتیت تماسی شناخته می‌شود، علائم مختلفی دارند که در همه افراد یکسان نیستند. آشنا بودن با علائم احتمالی درماتیت تماسی، می‌تواند شناسایی این واکنش آلرژیک را در مراحل اولیه امکان‌پذیر سازد. به‌علاوه، شستن زودهنگام کرم چشم، از تشدید علائم این واکنش‌ها جلوگیری می‌کند. شناسایی علائم واکنش به کرم چشم می‌تواند باعث به‌وجود آمدن راش‌های پوستی (بثورات) در اطراف چشم‌ها یا در پلک‌ها شود. حتی ممکن است که نشانه‌هایی از راش‌ها را روی انگشتی که برای استعمال کرم چشم استفاده کرده‌اید،‌ مشاهده کنید.

علائم شایع دیگر، خارش و تورم در ناحیه آسیب‌دیده هستند. اگر مقداری از کرم وارد چشم‌ها شود و با سطح چشم‌ها تماس پیدا کند، ممکن است که با واکنش دیگری به‌نام ورم ملتحمه مواجه شوید. ورم ملتحمه می‌تواند باعث به‌وجود آمدن این مشکلات شود: قرمزی، خارش و آبریزش از چشم. درمان فوری وقتی متوجه شدید که کرم چشم باعث برانگیختگی واکنش آلرژیک شده است، دست‌ها و صورت خودتان را با آب و صابون ملایم بشویید. این کار، ترکیبات ایجادکننده واکنش آلرژیک را از روی پوست جدا می‌کند و مانع از تشدید علائم آلرژیک می‌شود. پزشک در این شرایط می‌تواند استفاده از پمادها را به شما توصیه کند. پمادهایی مانند کرم کورتیزون، هم التهاب را کاهش می‌دهند و هم شدت علائم آلرژیک را کمتر می‌کنند. با این‌حال، این کرم‌ها هرگز نباید در فاصله‌ای بیش از حد نزدیک به چشم‌ها قرار بگیرند، چون همین اتفاق می‌تواند تحریک بیشتر ایجاد کند و نتیجه معکوس داشته باشد. علاوه بر این موارد، پزشک می‌تواند استفاده از قطره چشم را برای کاهش علائم آلرژیک و تسکین التهاب چشم‌ها تجویز کند. نکات مهم اگر سابقه واکنش آلرژیک نسبت به محصولات آرایشی و لوسیون‌ها را دارید، از کرم‌های چشمی استفاده کنید که حاوی مواد شیمیایی یا رایحه‌های آلرژی‌زا نباشند. علاوه بر این، بهتر است همواره از محصولات آرایشی خاصی استفاده کنید که برای پوست‌های حساس طراحی شده‌اند.

برای احتیاط، می‌توانید کرم چشم را روی دست خود یا قسمت دیگری از بدن امتحان کنید و اگر با واکنش آلرژیک مواجه نشدید، از آن برای دور چشم‌ها استفاده کنید. این کار می‌تواند از به‌وجود آمدن بثورات جلدی در صورت جلوگیری کند. تست پوست اگر مکررا با واکنش‌های پوستی یا بثورات پوستی مواجه می‌شوید، حتما این موضوع را به پزشک اطلاع بدهید. پزشکان می‌توانند با استفاده از تست‌ پوست، آلرژن‌های مخصوص به پوست شما را شناسایی کنند. با کمک گرفتن از این تست‌ها، ‌شما می‌توانید همیشه از آلرژن‌های خودتان دوری کنید.

 سلامتیسم

ارسال شده در 8 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع زیبایی, پوست, مو | 1 بازدید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش علائم آلرژیک چشمی هنگام آرایش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..