تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عامل مهم حاشیه‌نشینی «بیکاری» و «عدم درآمد کافی» است/ باید با فساد اجتماعی و مالی مبارزه کنیم

به گزارش خبرنگار حوره انتخابات خبرگزاری فارس حسن روحانی کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (جمعه) با حضور در سازمان صدا و سیما در اولین مناظره زنده انتخاباتی با موضوع «اجتماعی» که به طور زنده از شبکه اول، شبکه خبر و رادیو ایران پخش می‌شد، به سوالات مجری برنامه و رقبای خود پاسخ داد که محور سخنان وی بدین شرح است:

*مسأله حاشیه‌نشینی یکی از معضلات مهم اجتماعی امروز نه تنها ایران بلکه اکثر کشورها یا حتی شاید می‌شود گفت همه کشورها است و بنده سراغ ندارم کشوری را که امروز داشته باشیم و یا پیدا کنیم که در آن حاشیه‌نشینی نباشد. 

*معمولاً حاشیه‌نشینی برای شهرهای بزرگ و کلانشهرها است و ریشه مسأله و عوامل مختلف برمی‌گردد.

*یک عامل مهم آن مسأله بیکاری و عدم درآمد کافی است، فردی که در یک شهر دور زندگی می‌کند و یا در یک روستا زندگی می‌کند و منابع درآمدی‌اش کافی نیست و یا اینکه اصلا نمی‌تواند شغلی داشته باشد برای اشتغال خودش ناچار است مهاجرت کند.

*معمولاً در شهرهای بزرگ و مرکز کشور شرایط اشتغال بهتر است و به آنجا پناه می‌برند. 

* در این شرایط این افراد برای اینکه شب را در آن شهرهای بزرگ سپری کنند به حاشیه شهر پناه می‌برند و به ترتیب خانواده خودشان را به آنجا می‌آورند و هنگامی که می‌بینند شرایط خوب است دوستان و اقوام خود را نیز به همراه می‌آورند پس یک مسأله مهم، مسأله بیکاری است.

*مسأله دوم وجود عدم تعادل در حاشیه شهرهاست.

در پاسخ به رئیسی: مسأله عدالت اجتماعی و کم کردن فاصله اقشار مختلف جامعه اهمیت فراوانی دارد، امروز باید تلاش کنیم اولاً تعادلی بین شرق و غرب کشور به وجود بیاوریم، غرب کشور دارای شرایط بهتری است، شرق کشور نیز به دلیل کویری بودن و کم آب بودن شرایط سخت‌تری دارد.

* دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به منطقه شرق کشور داشته است، برای نخستین بار گاز را به زاهدان رساندیم و راه‌آهن نیز از بندر چابهار شروع شده و این بندر توسعه زیادی خواهد کرد.

* همچنین اقشاری که مستضعف و در فشار زندگی هستند باید به آنها رسیدگی بیشتری شود، کسانی که دارای حقوق پایین هستند باید رسیدگی شده و حقوق‌شان افزایش یابد.

* اینکه گفته شد نسبت به اقشار مختلف بتوانیم یارانه را بالا ببریم اکنون افرادی که در عضو کمیته امداد و بهزیستی هستند دریافت مستمری‌شان نسبت به ابتدای دولت 3 برابر افزایش پیدا کرده است.

*اینکه افرادی همچون معلولان و غیره که باید به ‌آنها رسیدگی شود اکنون برای تمام خانواده‌هایی که دارای دو معلول هستند خانه ساخته شده و برای خانواده‌های تک معلول هم در حال ساختن خانه هستیم منتها اگر می‌خواهیم عدالت واقعی را برقرار کنیم باید رانت‌ها را از بین ببریم و با فساد اجتماعی و مالی در جامعه مبارزه کنیم.

خطاب به هاشمی‌طبا: در زمینه مسکن برنامه‌های مختلفی در دولت‌های قبل اجرا شد، در دولت گذشته بر روی مسکن مهر سرمایه‌گذاری شد با همه اشکالاتی که داشت این دولت خودش را متعهد دید که این پروژه را تکمیل کند و تا پایان دولت مسکن مهر تکمیل می‌شود به غیر از صد هزار و خرده‌ای مسکن مهر که تقریباً هیچ داوطلبی ندارد و این در جاهایی ساخته شده که هیچ خریداری ندارد لذا مابقی این واحدها تکمیل خواهند شد.

*اشکال این است که ما باید به مردم کمک کنیم تا خود مردم محل مسکونی خود را انتخاب کنند و آنها را برای ساختن مسکن موردنظر خودشان یاری کنیم و یا برای خرید مسکن موردنظرشان کمک‌شان کنیم.

*سعی کردیم در این دولت وام لازم در اختیار خانه اولی‌ها بگذاریم، اکنون زوجین و خانه اولی‌ها می‌توانند 80 میلیون وام دریافت کنند و این کمک بسیار بزرگی به آنها است.

* در زمینه مسکن نیز باید به بافت‌های فرسوده توجه کنیم یعنی به جای اینکه مسکن مهر ساخته شود اگر بافت‌های فرسوده تبدیل به خانه‌های نو می‌شد می‌توانست تحول مثبتی را در ایران به وجود بیاورد اما در عین حال امروز برنامه خوبی برای مسکن جوانانمان مخصوصاً آنهایی که تازه ازدواج می‌کنند وجود دارد.

* اکنون برای وام ازدواج هم دو وام 10 میلیون تومانی به آنها پرداخت می‌شود که بتوانند زندگی خودشان را آغاز کنند.

ادامه دارد ...

http://fna.ir/7Z4SN0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عامل مهم حاشیه‌نشینی «بیکاری» و «عدم درآمد کافی» است/ باید با فساد اجتماعی و مالی مبارزه کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..