تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهمترین سرمایه هرکشوری نیروی انسانی است/امروز باید پاسخ دهیم چرا در اطراف زابل دچار مهاجرت شده‌ایم

به گزارش خبرنگار حوزه انتخابات خبرگزاری فارس، سیدمصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (جمعه) با حضور در سازمان صدا و سیما در اولین مناظره  انتخاباتی با موضوع «اجتماعی» که به طور زنده از شبکه اول، شبکه خبر و رادیو ایران پخش می‌شود به سوالات مجری برنامه و رقبای خود پاسخ داد که محور سخنان وی بدین شرح است:

*مهم‌ترین سرمایه انسانی که در کشور وجود دارد نیروی انسانی است و این نیروی انسانی باید متناسب با ظرفیت‌های زیستی در کشور توزیع شود

*در کشور ما استان‌های مختلف از استعدادهای ویژه‌ای برخوردار هستند و نیروی انسانی ما هم با این استعدادهای مختلف باید به شکوفایی برسد.

*عدم توجه به سیاست‌های آمایش سرزمینی موجب شده که بسیاری از افراد از مناطق روستایی به شهرها و از شهرها به کلانشهرها مهاجرت کنند.

*حاشیه‌نشینی که پدیدار شده مسائل متعدد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را منجر شده است.

*ما چاره‌ای را که برای حل حاشیه‌نشینی در نظر گرفته‌ایم بازگشت به سیاست‌های آمایش سرزمینی، توزیع صحیح جمعیت و به ویژه به کارگیری صحیح منابع آب در کشور است چون کمبود آب یکی از مشکلات اساسی کشور است.

به دلیل عدم استفاده صحیح از منابع آب بسیاری از روستاهای ما به حالت بیابان‌زایی درآمده‌اند و روستانشینان به دلیل عدم توان زندگی در این مناطق به شهرها روی آورده‌اند.

*یکی از دلایل بی‌توجهی به منابع آب استفاده از چاه‌های عمیق، غیرمجاز و از بین رفتن شبکه‌های قنات در کشور است که نزولات آسمانی را به اندازه‌ای که قابلیت استفاده داشته باشد در اختیار مردم قرار می‌داد و امکان بهره‌گیری مناسب از آنها را فراهم می‌کرد.

*روستاییان که نتوانستند به درستی از امکانات آبی استفاده کنند ناگزیر به شهرها روی آوردند و در آنجا از امکانات لازمی که برای زندگی انسانی است برخوردار نشدند و بنابراین وارد شهرها شدند و تن به کارهایی دادند که شخصیت انسانی آنها محترم شمرده نشده و مسائل مختلفی را از لحاظ اجتماعی ایجاد کرده است.

*همچنین نتوانستند از بهداشت و درمان و آموزش و پرورش صحیح برخوردار شوند و ای بسا که در مواجهه با مشکلات با یأس، سرخوردگی و پناه به مواد مخدر روی آوردند و مشکل اعتیاد را پدیدار ساختند.

*مشکل اصلی حاشیه‌نشینی به عدم توجه به سیاست‌های آمایش سرزمینی برمی‌گردد. ظرفیت‌های زیستی ما در مناطق مختلف کشور یکسان نیست.

*باید پاسخگو باشیم که به چه علت در سیستان و بلوچستان و برخی از مناطق در اطراف زابل مواجه با مهاجرت گسترده هستیم به طوری که در آنجا جمعیت شهری و جمعیت روستایی مناطق را ترک کرده‌اند در حالی که آنها هستند که باید پشتیبان اصلی مرزهای ما باشند. این انجام نگرفته و معلوم نیست چه کسی باید مسئول آن باشد.

*دولت با بودجه‌های هنگفتی که در اختیار داشته حتما کارهای مهمی را انجام داده اما کفایت نمی‌کند.
* برای بازگشت آن‌هایی که امکان بازگشتشان به روستا میسر است، باید آماده سازی لازم صورت گیرد. و برای اینکار باید منابع آبی به درستی مدیریت شود.
* امکانات اولیه رفاهی در روستا باید فراهم شود تا آن ها احساس نکنند برای تامین نیازها به شهرها مراجعه کنند
* در بسیاری از شهرهای جاذبه‌های کاذبی ایجاد شده است که باعث مهاجرت از روستا به شهر میشود.
* مهاجرین انسان‌های شریفی هستند که به دلایل اقتصادی به حاشیه شهرها پناه برده اند.
* در کشورما 10.2 میلیون نفر بی سواد کامل هستند.
* باید کمک کنیم تا آن ها ابزار دست کسانی نشوند که میخواهند کشور را از نظر امنیتی و فرهنگی به خطر بیندازند.
* باید ترغیب و تشویق مهاجرت به سمت شهرها انجام نشود.
*باید مسکن‌های ارزان مناسب برای کسانی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند تهیه شود.

ادامه دارد...

http://fna.ir/B9614R



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهمترین سرمایه هرکشوری نیروی انسانی است/امروز باید پاسخ دهیم چرا در اطراف زابل دچار مهاجرت شده‌ایم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..