تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش مالی مایکروسافت در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷؛ ۵.۷ میلیارد دلار سود خالص

مایکروسافت گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ خود را منتشر کرده است که نشان از سود خالص ۵.۷ میلیارد دلاری این کمپانی دارد.

مایکروسافت ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷  خود را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این کمپانی در زمستان ۲۰۱۷ توانسته است درآمدی ۲۳.۶ میلیارد دلاری به جیب بزند که طی آن موفق به کسب سود خالص ۵.۷ میلیارد دلاری شده است. بخش سرویس‌های ابری و تجاری مایکروسافت با عملکرد درخشان خود در زمستان سال جاری، آمار ضعیف بخش تولید رایانه‌ی شخصی این کمپانی را پوشش داده است.

مایکروسافت در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ موفق شده بود با درآمد ۲۲.۱ میلیارد دلاری، سود خالص ۵ میلیارد دلاری کسب کند. ردموندی‌ها موفق شدند در سه‌ماهه‌ی منتهی به بهار سال جاری، علاوه بر عملکرد بهتر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، پیش‌بینی‌های کارشناسان و تحلیل‌گران در مورد عملکرد سه‌ماهه‌ی گذشته را نیز محقق کنند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در جریان ارائه‌ی گزارش مالی مایکروسافت چنین اظهار نظر کرد:

گزارش عملکرد مالی ما در زمستان ۲۰۱۷ نشان از این دارد که مشتریان مایکروسافت به سرویس‌های ابری ما اعتماد دارند. طیف مشتریان سرویس ابری مایکروسافت شامل انواع کمپانی‌های چندملیتی و حتی کمپانی‌های کوچک و بنیادهای غیرانتفاعی است که از وجود زیرساخت‌های مایکروسافت برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

بخش تولید گجت‌ شخصی

این بخش از مایکروسافت شامل محصولاتی نظیر سرفیس، گوشی‌ هوشمند و کنسول ایکس باکس است. بر اساس آمار ارائه‌شده توسط مایکروسافت، درآمد این بخش با کاهش ۷ درصدی به ۸.۸ میلیارد دلار رسیده است.

مایکروسافت موفق شده است درآمد خود از طریق ارائه‌ی گواهی استفاده از ویندوز در محصولات تولیدشده توسط سایر کمپانی‌ها را ۵ درصد افزایش دهد. درآمد بخش تولید سرفیس مایکروسافت با کاهشی ۲۶ درصدی روبه‌رو شده و از ۱.۱۱ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ به ۸۳۱ میلیون دلار در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ رسیده است. آمارها نشان از این دارند که سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک مایکروسافت دیگر همچون سابق فروش خوبی تجربه نمی‌کنند و بخشی از این موضوع به دلیل انتظار برای رونمایی از محصولات جدید ردموندی‌ها است.

درآمد حاصل از فروش گوشی‌ هوشمند همچنان با افول روبه‌رو بوده و در زمستان به کمتر از ۷۳۰ میلیون دلار رسیده است. مایکروسافت اشاره‌ای به درصد فروش و میزان کاهش فروش گوشی‌های هوشمندش نمی‌کند؛ چراکه این کمپانی درصدد کاهش توجه و اهمیت این بخش است.

درآمد حاصل از تبلیغات با کسر هزینه‌های افزایش ترافیک با افزایشی ۸ درصدی روبه‌رو شده است. پیش از این، مایکروسافت افزایش درآمد تبلیغاتی خود را با ویندوز ۱۰ گره زده بود و دلیل آن‌ ترکیب شدن بینگ با ویندوز ۱۰ در بسیاری از ابعاد است.

درآمد حاصل از بازی‌ نیز به مدد ایکس باکس لایو با افزایش ۴ درصدی همراه شده است. این افزایش در حالی اتفاق افتاده که بسیاری از طرفداران ایکس باکس مایکروسافت در انتظار پروژه‌ی اسکورپیو هستند.

سرویس‌های ابری

این بخش شامل نتایج مالی سرویس‌هایی نظیر ویندوز سرور و آژور در کنار محصولات بخش سرور‌ها است. درآمد بخش سرویس‌های ابری مایکروسافت در زمستان ۲۰۱۷ با افزایش ۱۱ درصدی روبه‌رو شده و به ۶.۸ میلیارد دلار رسیده است.

محصولات حوزه‌ی سرور و سرویس‌های ابری مایکروسافت با رشد ۱۵ درصدی درآمد روبه‌رو شده‌اند. نکته‌ی جالب توجه در مورد درآمد این بخش، افزایش ۹۳ درصدی درآمد سرویس آژور مایکروسافت است.

محصولات و نرم‌افزار‌ تجاری

این بخش را باید شامل محصولاتی نظیر آفیس و آفیس ۳۶۵ خواند که با افزایش ۲۲ درصدی درآمد روبه‌رو شده و به ۸ میلیارد دلار رسیده است. آفیس ۳۶۵ موفق شده در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ به‌تنهایی شاهد اضافه شدن بیش از ۱.۳ میلیون مشترک بر تعداد کاربران خود باشد و در مجموع به ۲۶.۲ میلیون مشترک سرویس بدهد. هرچند درآمد آفیس ۳۶۵ شاهد افزایش ۴۵ درصدی بوده؛ اما درآمد آفیس در کنار سرویس‌های ابری این حوزه تنها ۷ درصد رشد داشته است.

مایکروسافت در گزارش مالی خود، درآمد سرویس لینکدین را نیز ارائه کرد که بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این بخش از کمپانی موفق شده است درآمدی ۹۷۵ میلیون دلاری عاید ردموندی‌ها بکند. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که مایکروسافت در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، درآمدی ۹۵۰ میلیون دلاری کسب خواهد کرد.

هرچند مایکروسافت عملکرد مالی خوبی طی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی از خود به جای گذاشته است؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که سهامداران انتظار بیشتری از بخش محصولات سخت‌افزاری دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش مالی مایکروسافت در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷؛ ۵.۷ میلیارد دلار سود خالص»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..