تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقامات اروپایی خواستار اجرای کامل برجام هستند

کد خبر: ۵۲۱۲۵۱

۱۲۷  بازدید

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه که به دعوت قائم مقام وزارت امور خارجه فنلاند و در چارچوب رایزنی‌های سیاسی به هلسینکی سفر کرده است روز پنج شنبه با او دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایلنا: معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه که به دعوت قائم مقام وزارت امور خارجه فنلاند و در چارچوب رایزنی‌های سیاسی به هلسینکی سفر کرده است روز پنج شنبه با او دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرد.

پیتر استانلود قائم وزیر امور خارجه فنلاند با اظهار رضایت از دیدار سال گذشته رئیس جمهور فنلاند از کشورمان که منجر به امضای چند سند و هموار شدن بستر برای همکاری‌های همه جانبه مخصوصا اقتصادی شده است، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد شکل گیری روابط قوی میان دو کشور بوده‌ایم. هیات‌هایی در سطوح و زمینه‌های مختلف میان دو کشور مبادله شده‌اند. اخیرا موافقت نامه همکاری‌های گمرکی به امضاء رسید و قرار است به زودی موافقت‌نامه حمل و نقل هوائی نهائی و آماده امضاء شود. فعالان اقتصادی و تجاری فنلاند همکاری با ایران را وجهه همت خود قرار داده اند.


او افزود: برجام  یک توافق چند جانبه است و باید مورد احترام و رعایت همه طرفها قرار گیرد. مقامات اروپائی نشان داده اند که خواستار حفظ و اجرای کامل برجام هستند. فنلاند از گسترش همکاری‌ها و تعاملات میان ایران و اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

در ادامه تخت روانچی با تاکید بر لزوم انجام رایزنی ها و ارزیابی های مستمر و مرتب پیرامون موضوعات متحول اعم از دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، اعلام داشت: سفر رئیس جمهور فنلاند به ایران موفقیت آمیز بود و نتایج مثبت زیادی بدنبال داشته است. برای تعاملات پارلمانی و روابط مردم _ مردم که می‌توانند در تسهیل و تسریع سایر همکاری‌ها بویژه اقتصادی بسیار موثر باشند اهمیت زیادی قائل هستیم. امیدواریم در آینده شاهد تبادل هیات‌های بیشتر اعم از سیاسی، پارلمانی و اقتصادی در سطوح بالا باشیم.

طرفین در این ملاقات ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات و بحران‌های منطقه‌ای مخصوصا سوریه، عراق، یمن و افغانستان، بر ضرورت دستیابی به راه‌حل‌های مشترک سیاسی و دیپلماتیک، پرهیز از اقدامات یک‌جانبه و ارائه کمک‌های انساندوستانه تاکید کردند.

تخت روانچی در ادامه حضور در هلسینکی قرار است با مسئولان اقتصادی، تجاری، بانکی و مالی دیدار و گفتگو داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقامات اروپایی خواستار اجرای کامل برجام هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..