تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تایوان برنامه‌ای برای گفتگوی تلفنی با ترامپ ندارد

کد خبر: ۵۲۱۲۲۹

۷۶  بازدید

دفتر ریاست‌جمهوری تایوان اعلام کرد که در این مرحله کشورش هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگو و تماس مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا ندارد.

خبرگزاری فارس: دفتر ریاست‌جمهوری تایوان روز جمعه اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ندارد و اولویت‌های آمریکا در زمینه مسایل آسیا پاسیفیک را درک می‌کند.

در حالی که تنش‌ها در شبه جزیره کره ادامه دارد، رئیس‌جمهور تایوان در یک مصاحبه از امکان و احتمال برقراری تماس مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا سخن گفت.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «الکس هوانگ» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری تایوان اعلام کرد: «بر مبنای اعتماد متقابل و تفاهم میان تایوان و آمریکا، ما درک می‌کنیم که ایالت متحده در امور منطقه‌ای اولویت‌هایی دارد و ما در این مرحله چنین برنامه‌ای نداریم.»

به دنبال پیروزی  ترامپ،‌ او در اقدامی که خشم چین را به دنبال داشت،‌با رئیس‌جمهور تایوان تلفنی گفتگو کرد.

هر چند رئیس‌جمهور منتخب وقت آمریکا در آن زمان گفته بود که او تنها به پیام تبریک رئیس‌جمهور تایوان پاسخ داده و کسی نمی‌تواند به او بگوید با چه کسی صحبت کند یا نکند،‌ اما اظهارات تند او علیه چین سبب شده بود درباره ادامه تعهد آمریکا به سیاست «چین واحد» تردید ایجاد شود.

آمریکا از سال 1979 و به دنبال توافق با دولت چین،‌به سیاست چین واحد ملتزم بوده و جزیره تایوان را «بخشی از خاک چین» دانسته و  اقدام او بر خلاف سیاست عدم ارتباط مستقیم با تایوان بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تایوان برنامه‌ای برای گفتگوی تلفنی با ترامپ ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..