تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تیلرسون: دنبال تغییر نظام در کره شمالی نیستیم

کد خبر: ۵۲۱۱۶۲

۵۷  بازدید

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» تصریح کرد که واشنگتن به دنبال تغییر نظام در کره شمالی نیست و فقط می‌خواهد به هدف خلع تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره نائل آید.

خبرگزاری فارس: «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (دیروز) به وقت محلی اعلام کرد که اهدافی که واشنگتن در شبه‌جزیره کره دنبال می‌کند، به اعمال فشار به «پیونگ‌یانگ» به منظور ترک برنامه هسته‌ای اش محدود می‌شود.

تیلرسون در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» اعلام کرد که آمریکا به دنبال تغییر نظام در کره شمالی نیست اما تلاش می‌کند تا به خلع سلاح هسته‌ای در این منطقه نائل آید.

وزیر امور خارجه آمریکا در این زمینه توضیح داد: «ما بسیار شفاف بوده‌ایم، ما به دنبال تغییر نظام در کره شمالی نیستیم. ما به دنبال فروپاشی این نظام نیستیم».

وی ادامه داد: «آنچه که به دنبال آن هستیم، همان چیزی است که چین اعلام کرده به دنبال آن می‌باشد و آن خلع کامل تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره کره است».

تیلرسون توضیح داد که آمریکا خواسته خود برای مشارکت جامعه جهانی در موضوع کره شمالی را بسط می‌دهد و تأکید کرد که پیونگ‌یانگ تهدید مستقیمی برای چین است و بنابراین پکن می‌بایست اوضاع شبه‌جزیره کره را ارزیابی کند و اقدامات جدی‌تری اتخاذ کند.

تیلرسون همچنین تصریح کرد که هر هفته بین آمریکا و چین در این خصوص «ارتباطات چشمگیری در جریان است» اما اطلاعات محرمانه مربوط به این گفت‌وگوها را فاش نکرد.

روز جمعه (امروز)، تیلرسون قرار است در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کند و در خصوص گام‌های لازم برای افزایش فشار به کره شمالی بحث‌هایی را صورت دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه خود تصریح کرد که در نظر دارد این پیام را به دیگر کشورها القا کند که می‌بایست به تعهدات خود در خصوص تحریم‌های وضع شده علیه کره شمالی پایبند باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تیلرسون: دنبال تغییر نظام در کره شمالی نیستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..