تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت یک «سر» با مغز و جمجمه کامل از طریق چاپ سه‌بعدی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این سر که بدون محدودیت‌های کنونی، با هزینه‌های کمتر و امکان تقلید دقیق‌تر از عمل جراحی واقعی شرایط آن را پیش روی متخصصان و دانشجویان می‌گذارد از سوی «آلن کوهن» جراح مغز و اعصاب دانشکده پزشکی جان هاپکینز ابداع شده است.

کوهن و گروهش برای ساخت این سر ساخته شده به شیوه فنآوری چاپ سه بعدی، از متخصصان جلوه‌های ویژه در هالیوود نیز کمک گرفته‌اند تا شبیه‌سازی عمل بهتر صورت گیرد.

ساخت یک «سر» با مغز و جمجمه کامل از طریق چاپ سه‌بعدی

سابقه چنین اقدامات کمک‌آموزشی به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد که محققانی در دانشگاه لوئیزویل امریکا موفق به ساخت مدلی از قلب یک کودک ۱۴ ماهه با استفاده از فنآوری چاپگر سه‌بعدی شدند تا با مراقبت و احتیاط بیشتری مراحل جراحی پیش روی خود را طراحی کنند. همچنین محققانی در استرالیا هم از این فنآوری برای تولید بخشی از اندام‌های بدن بهره برده بودند.

منبع: سلامت آنلاین

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت یک «سر» با مغز و جمجمه کامل از طریق چاپ سه‌بعدی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..