تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه دولت به غرب عامل عقب ماندگی در سازمان فضایی کشور

به گزارش افکارنیوز،

محسن شاطرزاده اظهار کرد: سازمان فضایی از ابتدای دولت یازدهم به دنبال خرید ماهواره از فرانسوی‌ها رفت که بی‌نتیجه ماند، امید به غربی ها و بطور خاص فرانسوی ها برای تامین ماهواره و مذاکرات بی حاصل با آنها 4 سال کشور را عقب انداخت.

وی تصریح کرد: به دلیل وقفه در فعالیت‌های فضایی، تعدادی از متخصصان فضایی کشور جذب برنامه های فضایی امارات، قطر شده و یا به امریکا و کانادا رفته‌اند.

مسئول سابق بین الملل سازمان فضایی کشوربا اشاره به برنامه ریزی  برخی کشورهای عربی در ده سال آینده گفت: برخی کشورهای عربی از جمله  امارات برنامه گردشگری فضایی خود را تا سال 2025 را در دستورکار قرار دادند واز طرفی  با حقوق‌های کلان متخصصان فضایی ایرانی را دعوت به همکاری می‌نمایند.

شاطرزاده در رابطه با نگاه دولت به بحث فضایی کشور گفت:  نگاه دولت به فعالیتهای اقتصادی در بخش فضا نگاهی غیر منطبق بر واقیعات است در صورتیکه در کشورهای دیگر از جلمه حاشیه خلیج فارس به آن توجه ویژه‌ای دارند.

وی در ادامه گفت: در آمریکا و اروپا امروزما شاهد فعالیتهای اقتصادی در زمینه خدمات و کاربرد های فضایی هستیم که این کار  حاصل 50 سال سرمایه گذاری دولتها و تجربه در این مسیر است در صورتیکه ما هنوز در ابتدای راه هستیم و این بخش نیاز به مساعدت و اراده جدی دولت دارد.

مسئول سابق بین الملل سازمان فضایی کشور با اشاره به برنامه فضایی کشور گفت: هم‌اکنون پژوهشگاه هوا و فضا در وزارت علوم برنامه چندان متمرکز و مشخصی برای فعالیت نداشته و عدم اختصاص بودجه مناسب و عدم واگذاری پروژه بزرگ و سیستمی باعث شده که فعالیت‌های این پژوهشکده به شدت کاهش یابد.

شاطرزاده در ادامه گفت: پروژه اعزام انسان به فضا نیز به دلیل عدم اختصاص بودجه در کشور متوقف شده ، در صورتیکه اگر به این امر توجه می شد ما در چند سال آینده می توانستیم انسان به فضا اعزام کنیم.

وی در رابطه با بحث بودجه سازمان فضایی کشور گفت: بودجه تحقیقاتی پژوهشگاه فضایی عمدتا از محل درآمدها دیده شده که این درست نیست .

مسئول سابق بین الملل سازمان فضایی کشورافزود: بایستی بر اساس برنامه و پروژه های مصوب شورای عالی فضایی بودجه مناسب آنهم در اختیارحوزه تحقیقات فضایی قرار گیرد و دولت مشتری خدمات فضایی بشود تا حوزه فضایی به بالندگی برسد.

شاطرزاده با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب در رابطه با سازمان فضایی کشور گفت: امسال رهبری از دولت خواستند که در حوزه فضایی گزارش دهند و در برنامه ششم توسعه نیز تاکید بر تقویت حوزه فضا کرده اند از این رو به نظر می رسد جهشی دوباره در فعالیت‌های فضایی ایجاد شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه دولت به غرب عامل عقب ماندگی در سازمان فضایی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..