تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برترین اپلیکیشن‌های اپ استور و گوگل پلی در زمستان ۲۰۱۷ از نظر سنسورتاور

وب‌سایت Sensortower در مطلبی ویژه، لیست ۱۰ اپلیکیشن برتر را منتشر کرده است که بیشترین میزان درآمد یا دانلود را در اکوسیستم اندروید و iOS به خود اختصاص داده‌اند.

در بررسی سنسورتاور، بیشترین تعداد دانلود و بالاترین سطح درآمد به ثبت رسیده برای اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی و اپ استور اپل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است. نکته قابل توجه اینکه در این بررسی تنها اپلیکیشن‌ها لحاظ شده‌اند و نامی از بازی‌های در دسترس برای دو پلتفرم یادشده به چشم نمی‌خورد.

بر اساس گزارش سنسورتاور، مجموع درآمد خالص به ثبت رسیده برای اپلیکیشن‌ها در دو پلتفرم یادشده، بدون در نظر گرفتن درآمد بازی‌های ویدئوی، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷، ۲.۱۹ میلیارد دلار اعلام شده است. این رقم در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶، ۱.۳۴ میلیارد دلار بود. با این تفاسیر، شاهد افزایش ۶۳ درصدی درآمد خالص اپلیکیشن‌ها در این دو فروشگاه نرم‌افزاری در مقایسه سال به سال ارقام و اعداد هستیم.

app revenue growth

درآمد خالص به ثبت رسیده برای اپلیکیشن‌های اپ استور اپل با افزایش ۵۵ درصدی در مقایسه سال به سال، از ۱.۱ میلیارد دلار به ۱.۷ میلیارد دلار رسیده است. در طرف مقابل، درآمد خالص گوگل پلی با رشد ۱۰۱ درصدی در مقایسه سال به سال، از ۲۵۱ میلیون دلار به ۵۰۴ میلیون دلار افزایش یافته است. افزایش رشد درآمد اپلیکیشن‌های گوگل پلی تا حدی به موفقیت اندروید در بازارهای درحال‌توسعه مربوط است. با وجود این، پلتفرم نرم‌افزاری اپل همچنان در ثبت درآمد پیشتاز بوده و درآمدی بیش از سه برابر رقیب خود از اپلیکیشن‌ها کسب کرده است.

 دانلود اپلیکیشن‌ از اپ استور و گوگل پلی در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ با افزایش ۱۴ درصدی در سطح جهانی روبرو شده است. مجموع دانلود اپلیکیشن‌ در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ به ۱۳.۵ میلیارد رسیده است. این رقم در مدت مشابه در سال گذشته، ۱۱.۹ میلیارد دانلود بود.

app download growth

دانلود اپلیکیشن‌ از اپ استور با افزایش ۵ درصدی در مقایسه سال به سال، از ۴.۵ میلیارد به ۴.۷ میلیارد رسیده است. در گوگل پلی این افزایش چشمگیرتر بوده و با رشد ۱۹ درصدی در مقایسه سال به سال، از ۷.۴ به ۸.۸ میلیارد دانلود رسیده است. در نظر داشته باشید که این آمار مربوط به تعداد دانلود به ثبت رسیده در سطح جهانی است. افزایش رشد تعداد دانلود در گوگل پلی نشان از رشد حضور اندروید در بازارهای درحال‌توسعه دارد.

top apps by download

اپلیکیشن واتساپ شرکت فیسبوک بیشترین تعداد دانلود را در میان تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی و اپ استور در سه‌ماهه گذشته به ثبت رسانده است. این اپلیکیشن، سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۶ در جایگاه سوم قرار داشت. در بررسی مستقل فروشگاه‌های نرم‌افزاری، اپلیکیشن مسنجر در اپ‌استور و اپلیکیشن فیسبوک در گوگل پلی موفق به ثبت بیشترین تعداد دانلود در سه‌ماهه گذشته شدند.

در حقیقت، نرم‌افزارهای تحت مالکیت شرکت فیسبوک، چهار جایگاه از پنج جایگاه مربوط به اپلیکیشن‌هایی با بیشترین دانلود را در مجموع یا به‌طور مستقل در هر دو فروشگاه، به خود اختصاص داده‌اند. این اپلیکیشن‌ها عبارتند از واتساپ، فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام.

top apps by revenue

چشمگیرترین عملکرد در بحث ثبت درآمد بالا در بازارهای جهانی، به نت‌فلیکس اختصاص دارد. این اپلیکیشن در صدر فهرست پردرآمدترین اپلیکیشن‌های اپ استور و گوگل پلی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است. Netflix، سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ در جایگاه دوم این لیست قرار داشت. این اپلیکیشن جایگزین نرم‌افزار پیام‌رسان لاین شده که حالا در مکان دوم لیست پردرآمدترین‌ها قرار گرفته است. لاین در گوگل پلی در جایگاه نخست اپلیکیشن‌های با بیشترین میزان درآمد قرار گرفته است.

netflix revenue

بهبود جایگاه نت‌فلیکس در این لیست، پدیده تازه‌ای نیست؛ اما اخیرا درآمد این اپلیکیشن در ابعاد جهانی، به‌طور چشمگیرتر و با سرعت بیشتری در حال افزایش بوده است. نت‌فلیکس در سه‌ماهه گذشته درآمدی در حدود ۱۳۳ میلیون دلار در ابعاد جهانی به ثبت رسانده است که در مقایسه با درآمد ۳۴.۶ میلیون دلاری در سه‌ماهه اول ۲۰۱۶، رشد ۲۸۶ درصدی نشان می‌دهد. در ماه دسامبر، نت‌فلیکس برای اولین بار به پردرآمدترین اپلیکیشن ویژه آیفون در کشور آمریکا تبدیل شد. این اپلیکیشن، کسب درآمد از طریق پلتفرم اپل را از پاییز ۲۰۱۵ آغاز کرده است.

top downloads in usa

پیشتازی فیسبوک در بازار اپلیکیشن‌های همراه در ایالات متحده آمریکا نیز حفظ شده است تا سه اپلیکیشن فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام در صدر لیست بیشترین تعداد دانلود در این بازار قرار گیرند. دو جایگاه دیگر به اسنپ اختصاص یافته است که در رده‌بندی کلی بیشترین دانلود از اپ استور و گوگل پلی، اسنپ چت و Bitmoji را به ترتیب در جایگاه چهارم و دوم لیست دارد.

top revenue in usa

از نظر درآمد به ثبت رسیده برای اپلیکیشن‌ها، همان‌طور که در رده‌بندی جهانی شاهد بودیم، در بازار آمریکا نت‌فلیکس در صدر لیست قرار دارد. این اپلیکیشن از نظر درآمد به ثبت رسیده در میان اپلیکیشن‌های اپ استور اپل در جایگاه نخست و در گوگل پلی در جایگاه هشتم قرار دارد. نت‌فلیکس در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی برای اولین بار در صدر پردرآمدترین اپلیکیشن‌ها در رده‌بندی جهانی قرار گرفت. این در حالی است که اپلیکیشن یادشده در بازار ایالات متحده آمریکا در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ هم در صدر بود.

یکی دیگر از اپلیکیشن‌ها که موفق شده است جایگاه پیشین خود در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی را حفظ کند، پاندورا است که مجددا در جایگاه دوم لیست کلی پردرآمدترین اپلیکیشن‌ها قرار گرفته است. این اپلیکیشن در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۶، در جایگاه دوم اپ استور قرار داشت. در گوگل پلی، پاندورا از جایگاه دوم در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۶ به جایگاه نخست در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ رسیده است.

حالا که صحبت از سرویس‌های استریم موسیقی شد، بد نیست بدانید Tidal که در رده‌بندی کلی لیست درآمد اپلیکیشن‌ها در بازار آمریکا در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۶ جایگاه دهم را به خود اختصاص داده بود، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ به جایگاه چهاردهم سقوط کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برترین اپلیکیشن‌های اپ استور و گوگل پلی در زمستان ۲۰۱۷ از نظر سنسورتاور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..