تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توافق ایران و سریلانکا برای همکاری دفاعی

خبرگزاری ایسنا: در دیدار سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع ایران و سارت کومارا معاون رئیس جمهوری و دبیر عالی وزارت دفاع سریلانکا در حاشیه ششمین نشست بین المللی امنیت مسکو، برای گسترش همکاری های دفاعی دو کشور توافق شد.

به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی، وزیر دفاع ایران که برای شرکت در این نشست دو روزه و برنامه‌های جانبی در راس یک هیات دفاعی به مسکو سفر کرده است در دیدار با معاون رئیس جمهوری سریلانکا پیرامون مسائل دوجانبه و اوضاع منطقه گفت‌وگو کرد.

سردار دهقان در این مذاکرات که روز پنجشنبه برگزار شد، با تشریح و تبیین توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی، آمادگی ایران را برای تجهیز و تقویت ارتش سریلانکا اعلام کرد.

وزیر دفاع ایران همچنین با اشاره به پایان یافتن جنگ های داخلی در سریلانکا که مدت ها پیش اتفاق افتاده، از اینکه مردم این کشور در صلح و آرامش بسر می برند، ابراز خرسندی کرد.

دهقان همچنین تصریح کرد: فرصت های فراوانی برای روابط علمی، فنی و آموزشی بین دو کشور وجود دارد که باید با تعامل و همکاری آنها را عملیاتی کرد.

سارت کومارا معاون رئیس جمهوری سریلانکا نیز در این دیدار با ارزشمند خواندن پیشنهادهای سردار دهقان و کمک های جمهوری اسلامی به ویژه در شرایط سخت، از اقدام های انسان دوستانه ایران در مناطق فقیر نشین سریلانکا قدردانی کرد.

دبیر عالی وزارت دفاع سریلانکا همچنین تداوم همکاری های فنی و کمک به تامین امنیت دریایی این کشور را خواستار شد.  

وی در پایان اظهار کرد که وزارت دفاع سریلانکا آماده است در همه حوزه ها همکاری های خود را با ایران گسترش دهد.

وزارت دفاع سریلانکا تحت مسئولیت وزیر، رئیس جمهوری و دبیر عالی این وزارت خانه مدیریت می شود.  


سردار دهقان افزون بر سخنرانی و شرکت در نشست بین المللی امنیت در مسکو، دیدارهای دو جانبه ای با همتایان روسی، هندی، برزیلی، صربستانی و ونزوئلایی و همچنین نشست مشترک با وزیران دفاع روسیه و سوریه با محوریت روابط دوجانبه، مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی و همچنین توسعه همکاری ها در حوزه های مرتبط داشته است.

جریان تکفیری و تروریسم در سوریه و یمن و دامنه آن در خاورمیانه، تحولات جدید شکل گرفته در این منطقه و دیگر نقاط جهان و بحث فضای سایبری از جمله محورهای نشست بین المللی دو روزه مسکو است که نشست عمومی آن دیشب پایان یافت.

در نشست امنیت بین المللی مسکو که امروز پایان می یابد، ۷۰۰ شرکت کننده از جمله ۲۵ سرپرست هیات در سطح وزیران دفاع و همچنین رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان ارشد نظامی و کارشناسان از ۸۰ کشور مختلف شرکت دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توافق ایران و سریلانکا برای همکاری دفاعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..