تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقویت سازمان‌های غیردولتی در اجرای قانون مبارزه با دخانیات موثر خواهد بود

جلودارزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نایب رئیس اولسهیلا جلودارزاده نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موانع اجرای قانون مبارزه با دخانیات در کشور اظهار داشت: وقتی یک قانون تصویب می‌شود 2 مانع اصلی برای اجرایی شدن آن وجود دارد که اگر پیش‌بینی‌ها و محکم‌کاری‌های لازم انجام نشود، قوانین جنبه اجرایی پیدا نمی‌کنند.

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالفان اجرای قانون عمدتا افرادی هستند که از اجرای آن متضرر می‌شوند، گفت: معمولا نهادهایی وجود دارند که با شرایط قبل از تصویب قانون سازگار بودند اما با اجرای قانون منافع خود را در خطر می‌بینند.

وی تصریح کرد:  صنعت دخانیات در ایران از حدود یک قرن پیش شکل گرفت و مزارع کاشت و برداشت توتون، تنباکو و همچنین کارخانجات برای آن ساخته شد تا جایی که شرکت بزرگی با نام شرکت دخانیات در سراسر کشور با هزاران نیرو مشغول به فعالیت شد.

جلودارزاده با اشاره به اینکه در دنیای امروز هم صنعت دخانیات از ید طولانی برخوردار است و واردات دولتی و نیز قاچاق به کشور بخشی از اقتصاد را شامل می‌شود، بیان داشت: بسیاری از مواقع شاهد مصرف سیگار در فیلم‌ها و تبلیغات تلویزیونی و سینمایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستیم، بنابراین سازمان‌های غیردولتی به تنهایی نمی‌توانند در جهت مبارزه با دخانیات نقش موثری را ایفا و به عنوان کمک به قوانین مصوب در این خصوص آزادانه عمل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های گذشته چندین ‌‌NGO  برای فرهنگ‌سازی و مبارزه با دخانیات تشکیل شد که بنا به دلایل مختلف فعالیتشان کم‌رنگ بود، خاطرنشان کرد: تقویت سازمان‌های غیردولتی می‌تواند در اجرای قانون مبارزه با دخانیات موثر باشد و نظارت مجلس و پیگیری مستمر نیز اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقویت سازمان‌های غیردولتی در اجرای قانون مبارزه با دخانیات موثر خواهد بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..