تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیریت و نظارت بر پسماندهای بیمارستانی در دستور کار وزارت بهداشت

خسرو صادق نیت مدیر کل دفتر سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند دفع پسماندهای بیمارستانی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که در بحث دفع این نوع پسماند‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، بی‌خطرسازی آن است تا سلامت جامعه به مخاطره نیفتد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در راستای توجه به این مسئله پروتکلی به بیمارستان‌ها ابلاغ کرده تا زباله‌های بیمارستانی در سه بخش عفونی، شیمیایی و شبه‌خانگی دسته‌بندی شوند که زباله‌های عفونی شامل مواد تیز و برنده باید در سیفتی باکس‌ها دفع شوند. پسماندهای شیمیایی طبق نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط و مبتنی بر قواعد وضع شده دفع می‌شود.

مدیر کل دفتر سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی، نظارت‌های تصادفی روی دفع پسماند بیمارستانی انجام می‌دهند و خروجی دستگاه‌های بی خطرسازی نیز از دیگر موارد مورد توجه در بحث نظارت‌های بیمارستانی محسوب می‌شود در واقع عملکرد دفع زباله‌های بیمارستانی نظارتی چند لایه داشته و با توجه به بررسی انجام شده بیش از ۸۰ درصد بیمارستان‌ها روندی قابل قبول در این امر داشته‌اند.

صادق‌نیت عنوان کرد: تلاش می‌کنیم دفع بهداشتی پسماندهای بیمارستانی به طور صد در صد بهداشتی و اصولی انجام شود و ناهماهنگی‌های موجود برای هماهنگ سازی‌های پسماند‌ها را مورد توجه قرار دادیم تا این مشکلات رفع شود. 

وی افزود: اختلاف بین سازمانی در خصوص دفع زباله‌ها وجود دارد و همین مسئله باعث شده شهرداری‌ها هزینه پسماند عادی و عمومی را یکسان در نظر گیرند، در حالی که این دو نوع پسماند از نظر دفع بهداشتی هزینه متفاوتی دارند. ما باید این مسائل را برطرف کنیم.

مدیر کل دفتر سلامت و محیط کار وزارت بهداشت یادآور شد: برای پسماندهای هسته‌ای وزارت بهداشت هماهنگی‌هایی با سازمان انرژی اتمی داشته‌ایم تا دفع بهداشتی این نوع از پسماندهای بیمارستانی انجام شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیریت و نظارت بر پسماندهای بیمارستانی در دستور کار وزارت بهداشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..