تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویژه برنامه «آسمان شب» در روز جهانی نجوم

ویژه برنامه «آسمان شب» در روز جهانی نجومبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما؛ منجمان آماتور سراسر دنیا هر سال در هفته و روز نجوم گرد هم می‌آيند تا مردم را در لذت دیدن زیبایی‌های آسمان سهیم کنند. هر سال روزی از اواسط ماه آوریل تا اواسط ماه می (اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت)، که با تعطیلی آخر هفته مصادف بوده و ماه در حالت تربیع اول باشد به عنوان روز جهانی نجوم انتخاب می‌شود. به همین مناسبت روز نجوم 96 در ایران جمعه 8 اردیبهشت انتخاب شده است. گروه‌های نجومی از سرتاسر کشور در روز نجوم و در هفته‌ منتهی به آن که هفته نجوم نام دارد، برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کنند. گروه دانش شبکه چهار نیز به همین مناسبت در روز جمعه در قالب برنامه «آسمان شب» به این رویداد علمی می‌پردازد.

به گفته سیاوش صفاریان‌پور تهیه‌کننده برنامه «آسمان شب»: برنامه آسمان شب این هفته به مناسبت روز جهانی نجوم به صورت ویژه برنامه به روی آنتن می‌رود. در این برنامه به سوالات مخاطبان که در طی هفته گذشته از طریق سامانه پیام کوتاه  سوال مطرح کرده اند، با حضور کارشناسانی در زمینه‌های هوافضا، اخترشناسی، کیهان شناسی و نجوم آماتوری پاسخ داده خواهد شد.

وی افزود: دکتر محمدتقی میرترابی اخترشناس، دکتر رضا کلانتری‌نژاد کارشناس فناوری فضایی، دکتر محمدرضا نوروزی منجم آماتور، کاظم کوکرم کارشناس پدیده‌های رصدی و محمد جواد ترابی ژورنالیست علم در این ویژه برنامه حضور خواهند داشت.

برنامه آسمان شب یکی از پر قدمت‌ترین برنامه‌های علمی تلویزیون است که در سال 1380 با ویژه برنامه روز جهانی نجوم آغاز به کار کرد و تا امروز در فهرست برنامه‌های پر مخاطب علمی سیما قرار دارد و به گفته کارشناسان علمی از نمونه‌های موفق در ترویج علم است.

«آسمان شب» به تهیه‌کنندگی و اجرای سیاوش صفاریان‌پور جمعه‌ها ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویژه برنامه «آسمان شب» در روز جهانی نجوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..