تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت رکود را فراموش کرد و باعث شد بیکاری تشدید بشود

به گزارش افکارنیوز،

سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ضبط اولین برنامه تلویزیونی خود در سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران، گفت: ضبط اولین برنامه تلویزیونی را در معرفی فعالیت‌هایی که از ابتدای انقلاب در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی داشتم بسیار خوب ارزیابی می‌کنم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صنعتی که طی سال‌های اخیر داشته است، افزود: ما با انجام این فعالیت‌ها توانستیم نمونه‌های واقعی را در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی پیاده کنیم و امیدواریم با اتکای این تجربیات مثبت، موثر، واقعی و نه شعاری بتوانیم آن را توسعه دهیم و از وضعیت رکود اقتصادی که امروز دچار آن هستیم خارج شویم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره برنامه وی برای اشتغالزایی در کشور، اظهار داشت: ما تاکنون برای محقق ساختن اقتصاد مقاومتی اقدامات بسیاری انجام دادیم یعنی شرکت‌ها و بنگاه‌هایی را تاسیس کردیم که مبانی شکل دهنده آنها اقتصاد مقاومتی است. این شرکت‌ها به لحاظ مبادلات تجربی ضمن تعامل با کشورهای صاحب فناوری، برونگرا و در عین حال بلحاظ استفاده از قابلیت‌های دانشجویان جوان خوش استعداد داخلی نیز، درونگرا بودند.

میرسلیم گفت: من برای مردم تشریح خواهم کرد که چگونه بر مبنای همین تجارب می‌توانیم از عهده معضل اشتغال جوانان و خروج از رکود اقتصادی بربیاییم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از توجه به خارج از مرزها برای حل مشکلات داخلی، گفت: قطعاً درونزایی از نقاط مثبت و مزیت‌های ماست؛ ما خوشبختانه طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی رشد خوبی بلحاظ عملی در کشور داشتیم و حیف است که کاری کنیم تا نخبگان خودمان به دیگر کشورها مهاجرت کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: باید با جلوگیری از فرار مغزها و بکارگیری جوانان و آماده کردن زمینه مساعدت آنها، بتوانیم اثبات کنیم که چگونه درونزایی ما بدون توجه به برون‌گرایی می‌تواند نجات بخش ما باشد.

میرسلیم با بیان اینکه قابلیت‌هایی که ما در کشور داریم بی‌نظیر است، اضافه کرد: ما متاسفانه نتوانستیم قدر قابلیت‌های داخلی‌مان را بدانیم.

وی افزود: اهتمام ما این است که رشد اقتصادی کشور را عملا شکل دهیم زیرا این رشدی که امروز از سوی مسئولین مطرح می‌شود ناشی از فروش نفت است. ما اصلا با این نوع رشد اقتصادی موافق نیستیم چراکه استخراج و فروش نفت کاری بود که قبل از انقلاب نیز انجام می‌گرفت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما باید از نفت خودمان بعنوان یک مزیت استفاده کنیم و موجبات اشتغال را در صنایعی همچون صنایع پتروشیمی فراهم بیاوریم؛ اما متاسفانه طی سال‌های اخیر کاری در این زمینه انجام نگرفته است.

مرسلیم خاطرنشان کرد: ما در قدم اول باید در کوتاه مدت شرایط بغرنج رکود اقتصادی را مهار کنیم و سپس در گام‌های بعدی بتوانیم وضعیت اشتغال را تثبیت کرده و به جایی برسیم که برای رسیدن به رتبه اول اقتصادی در منطقه از نیروهای سایر کشورها نیز استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما دغدغه امروز مردم را چه می‌دانید، گفت: اولین مشکل امروز مردم ناشی از اتخاذ یک سیاست غلط است. دولت در این سیاست تصمیم گرفت تورم را مهار کند اما در عین حال رکود را فراموش کرد و باعث شد تا رغبت به سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده و بیکاری تشدید بشود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت رکود را فراموش کرد و باعث شد بیکاری تشدید بشود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..