تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




AMD توانایی معماری وگا را با ویدئوی 8K به نمایش گذاشت

ای‌ام‌دی قدرت معماری آینده‌ی کارت‌های گرافیک رادئون خود را با رندر ویدئوی 8K به رخ کشید.

مقاله‌های مرتبط:

در جریان نمایشگاه NAB که با محوریت صنعت فیلم و تلویزیون در لاس‌وگاس برگزار می‌شود، AMD برای نشان دادن توانایی‌های معماری جدید خود، از نسل آینده‌ی کارت‌های حرفه‌ای Radeon Pro برای رندر 8K استفاده کرد.

سال گذشته AMD معماری جدید و نسبتا بهینه‌ی پلاریس را معرفی کرد؛ اما بر خلاف انتظار علاقه‌مندان، هیچ کارت گرافیک بالارده‌ای با استفاده از این معماری تولید و به بازار عرضه نکرد. با توجه به اینکه AMD به‌تازگی کارت‌های میان‌رده‌ی خود را بار دیگر با معماری پلاریس به‌روزرسانی کرده است، انتظار می‌رود این معماری مختص کارت‌های اقتصادی Radeon RX باقی بماند و معماری وگا، مستقیما جایگزین معماری قدیمی فیجی به‌کاررفته در کارت‌های بالارده‌ی سری Fury شود.

amd vega

انتظار می‌رود معماری پلاریس مختص کارت‌های میان‌رده باقی بماند و وگا مستقیما جایگزین فیجی شود

کارت‌های حرفه‌ای Radeon Pro با کارت‌های کلاس مصرفی Radeon RX تفاوت دارند و از آن‌ها در ورک‌اسیشن‌ برای مقاصد حرفه‌ای مانند رندر CGI، CAD و محاسبات سنگین GPGPU استفاده می‌شود. AMD به‌تازگی از نسل جدید کارت Radeon Pro Duo با معماری پلاریس رونمایی کرده است و به نظر نمی‌رسد کارت به نمایش درآمده در لاس وگاس، در آینده‌ای نزدیک به‌صورت رسمی رونمایی یا روانه‌ی بازار شود.

تعداد پیکسل‌های رزولوشن 8K، چهار برابر رزولوشن 4K است

در یکی از دموهای AMD برای نشان دادن قدرت معماری آینده‌ی کارت‌های گرافیک Radeon، از یک GPU مجهز به معماری وگا برای پردازش ویدئوی 8K در نرم‌افزار Adobe Premiere Pro CC 2017 استفاده شد. لازم به یادآوری است که ویدئوهای 8K (با داشتن ۳۳.۲ میلیون پیکسل)، چهار برابر ویدئوهای 4K (با ۸.۳ میلیون پیکسل)، پیکسل در خود جای داده‌اند و در نتیجه قدرت لازم برای رندر ویدئوهایی با این رزولوشن، عملا برابر با قدرت لازم برای رندر چهار ویدئوی 4K به‌صورت هم‌زمان است.

مقایسه‌ی کارت‌های بهره‌مند از معماری وگا با کارت‌های بر مبنای معماری پلاریس و فیجی Radeon R9 Fury X Radeon RX 480 Radeon RX 580 Radeon RX Vega Series Radeon RX Vega Series GPU Fiji XT Polaris 10 Polaris 20 Vega 11 Vega 10 فرآیند ساخت 28nm 14nm 14nm 14nm 14nm پردازنده‌های استریم (SPs) 4096 2304 2304 TBA 4096 عملکرد 8.6 TFLOPS 5.8 TFLOPS 6.1 TFLOPs TBA 12.5 TFLOLPS مموری 4GB HBM 8GB GDDR5 8GB GDDR5 TBA 8GB HBM2 باس مموری 4096-bit 256-bit 256-bit TBA 2048-bit پهنای باند 512GB/s 256GB/S 256GB/S TBA 512GB/s توان مصرفی 275W 150W 150W TBA <250W زمان عرضه 2015 2016 2017 2017 2017


پس از نمایشگاه CES و مراسم اختصاصی AMD در اوایل سال جاری، این سومین باری است که رسانه‌ها به‌صورت رسمی با قابلیت‌های وگا آشنا می‌شوند؛ اما نمایش واقعی عملکرد کارت گرافیکی که به این معماری مجهز شده باشد، تابه‌حال سابقه نداشته است.

با توجه با آنچه AMD تا به امروز از وگا به نمایش گذاشته است، می‌توان انتظار جهش قابل توجهی در عملکرد کارت‌های بالارده‌ی ساخت این شرکت داشت. کارت‌هایی که بر مبنای معماری وگا ساخته می‌شوند، قرار است از حافظه‌ی گرافیکی فوق سریع HBM2 و موتور رندرینگ جدید استفاده کنند. این معماری همچنین برای استفاده از هوش مصنوعی با قابلیت انجام عملیات ممیز شناور ۸ بیتی (قابلیتی که برای یادگیری ماشینی حیاتی محسوب می‌شود) بهینه شده است. AMD همچنین اعلام کرده است که احتمالا با جفت کردن چیپ‌های بالارده‌ی سرور با GPU-های وگا، دست به ساخت مگاچیپ‌های مخصوص سرور خواهد زد.

وگا 10 و HBM2

چیپ GPU وگا 10 به همراه حافظه‌ی HBM2

انتظار می‌رود اولین GPU-های مبتنی بر معماری وگا در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی معرفی شوند؛ اما از زمان دقیق عرضه‌ی آن‌ها به بازار هنوز اطلاعی در دست نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «AMD توانایی معماری وگا را با ویدئوی 8K به نمایش گذاشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..