تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجلس نقض اجرای برجام را پیگیری می کند

به گزارش افکارنیوز،

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به ارائه پنج گزارش سه ماهه از روند اجرای برجام از وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: مجلس تاکنون یک گزارش از روند ۶ ماهه اجرای برجام ارائه داده است و دومین گزارش از روند ۶ ماهه اجرای برجام نیز هم‌اکنون آماده انتشار است.

وی افزود: در تدوین این گزارش ۶ ماهه بر اساس گزارش‌های سوم و چهارم وزارت خارجه اقدام شده و گزارش پنجم که اخیراً به کمیسیون امنیت ملی ارائه شده، در گزارش‌های بعدی کمیسیون لحاظ می‌شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منتظریم تا پس از بازگشایی مجلس در اواخر هفته آینده، دومین گزارش ۶ ماهه اجرای برجام را در کمیسیون امنیت ملی مطرح کنیم و پس از تصویب در کمیسیون، در صحن مجلس قرائت کنیم؛ سرفصل ها و جزئیات این گزارش هم تا لحظه قرائت قابل اعلام نیست.

ذوالنور  در ادامه با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ در وین برای بررسی موارد نقض عهد آمریکا در اجرای برجام، اظهار داشت: متأسفانه آنچه انتظار می‌رفت، در این نشست هم بدست نیامده است.

وی تأکید کرد: خاصیت کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ باید این باشد که جلوی نقض عهد طرف‌های درگیر در اجرای برجام را بگیرد و شاکی به نتیجه شکایتش برسد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خروجی این نشست باید مجبور کردن آمریکا به عدم اجرای قانون تحریم‌های ایران (آیسا) باشد که این اتفاق نیفتاد و حالا هم نگرانیم که این کمیسیون دیگر هیچ خاصیتی نداشته باشد.

ذوالنور همچنین با اشاره به کارشکنی انگلیس در کمیته خرید با مسئله ورود ۹۵۰ تن کیک زرد از قزاقستان به ایران، اظهار داشت: این مسئله نیز باید در نشست اخیر کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ مطرح می‌شد که متأسفانه در این رابطه هم هیچ‌ خروجی نداشتیم.

وی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیته هسته‌ای و یا کمیسیون امنیت ملی با حضور آقای عراقچی رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام، این مسائل را بررسی خواهیم کرد.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجلس نقض اجرای برجام را پیگیری می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..