تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




٩٣ درصد بیمارستان‌های تامین اجتماعی حائز درجه یک و درجه یک عالی شدند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی همتی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در بازدید از بیمارستان لواسانی که به مناسبت هفته سلامت انجام شد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته سالی شفاف برای حوزه درمان تامین اجتماعی بود. سال بهره گیری از زیرساخت هایی که از قبل طراحی  شده بود.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در مجموع از یک فضای پرحاشیه به محیطی مستحکم برگشته و تمامی فعالیت های این سازمان در قالب برنامه راهبردی انجام شده است.

همتی با بیان اینکه اجرای برنامه HIS بیمارستانی و استقرار نسخه الکترونیک، از جمله اقدامات بزرگ حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی بوده است، گفت: این برنامه ها نیاز به زیرساخت های وسیع، خرد و همکاری جمعی داشت، که مجموعا در این سازمان اتفاق افتاد.

وی با اشاره به استقرار نظام ارجاع داخلی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، گفت: این کار در ١٠ استان کشور انجام شده و به خصوص برای بیماران مزمن پرونده الکترونیک تشکیل داده‌ایم و تا پایان سال جاری تمام استان‌ها دارای سیستم ارجاع داخلی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی خواهند شد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در خصوص اعتباربخشی بیمارستانی اظهار داشت: بیمارستان‌های ما از طریق وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در سال گذشته عملکرد درخشانی در این خصوص داشتیم و ٩٣ درصد بیمارستان‌ها حائز درجه یک و درجه یک عالی شدند.

همتی ادامه داد: ٧ درصد بیمارستان‌های باقی مانده این سازمان، درجه 2 را کسب کردند که عمدتا بیمارستان‌های ٣٢ تخت‌خوابی در استان‌ها بودند و تلاش می‌کنیم تحت برنامه ارتقا و ساماندهی بیمارستان‌های کوچک، بیمارستان‌های ٣٢ تخت‌خوابی خود را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه امسال جزء معدود سال هایی است که سازمان جهانی بهداشت، شعار خود را مرتبط با سلامت روان انتخاب کرده است، تصریح کرد:  این فرصت خوبی است که روانپزشکان، روان‌شناسان، سیاستمداران و برنامه ریزان جوامع، درباره بیماری افسردگی، شیوع و روش‌های پیشگیری و درمان آن اقدام کنند.

همتی خاطرنشان کرد: بیماری افسردگی به چند دلیل اهمیت دارد؛ یکی اینکه در همه کشورهای جهان میزان شیوع بیماری افسردگی بالاست و براساس آمارها حدود ۱۵ درصد مردان و ۲۵ درصد زنان از بیماری افسردگی رنج می برند و هرقدر یک بیماری شایع شود، قطعاً سیاستگذاران و مسئولان بهداشت و درمان باید به فکر کنترل و پیشگیری از بیماری باشند.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه بیماری افسردگی اثرات زیادی را در زندگی فرد بیمار و اطرافیانش می گذارد و این بیماری تنها به فرد بیمار ختم نمی شود. فرد بیمار دچار مشکل جدی شده و عملکرد شخصی و فعالیت اجتماعی او کاهش پیدا می کند.

همتی با اشاره به اینکه براساس آمارهای جهانی، حدود ۵۰ درصد بیماران افسرده به دلیل آگاهی نداشتن از بیماری خود، تحت درمان قرار نمی گیرند، گفت:  این امر ناشی از "باورهای غلط" درباره این بیماری است. این باورها می تواند بیمار را از درخواست درمان مناسب یا ارایه درمان محروم کند.

وی ادامه داد: یکی از انواع باورهای غلط، "انگ" بیماری است و بیمار هراس از  انگ خوردن این بیماری دارد. همچنین ضعیف النفس بودن و کم اراده تلقی شدن بیمار، از دیگر باورهای غلط بیماری افسردگی است که در برخی موارد  تصور می شود شخص افسرده تقاص گناهانش را پس می دهد. در حالی که افسردگی در همه افراد، تمامی سنین و هرنوع ایده و تفکری می‌تواند به وجود آید و ارتباطی با خوب یا بد بودن، قوی یا ضعیف بودن و راستگو یا دروغگو بودن فرد ندارد.

همتی گفت: چنین باورهای غلط در مورد افسردگی شکننده است و کمک می کند بیماران ترس در وجودشان تقویت شود و امکان درمان نداشته باشند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: یکی دیگر از باورهای غلط، این تصور است که افسردگی درمانی ندارد و فردی که دچار افسردگی شده است، تا آخر عمر مبتلا به این بیماری خواهد بود. اما باید دانست که در برخی از موارد، افسردگی یک بیماری دوره ای است و فرد از طریق درمان، پس از چند ماه بهبود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در کشور ما درباره این بیماری بررسی‌های متعددی انجام شده است، گفت: مواردی از افسردگی‌های خفیف در جامعه ایران وجود دارد که ناشی از عوامل محیطی، استرس‌ها و فشارهای اجتماعی و خانوادگی است و نیاز به درمان دارویی ندارد؛ اما در افسردگی شدید حتماً باید با مراجعه به پزشک، خدمات درمانی و دارویی صورت گیرد تا بیماری به افسردگی مزمن تبدیل نشود.

همتی اظهار داشت: بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، بیماری افسردگی در کشورهای در حال توسعه، بیشتر اوقات با علایم جسمی بروز می کند اما در کشورهای توسعه یافته شکایات افراد، ناشی از کم خلقی و احساس غمگین بودن است.

وی با بیان اینکه، ٤٠ تا ٥٠ درصد مراجعان به کلینیک های قلب و عروق، مشکلات روانپزشکی دارند، گفت: نیاز داریم تمامی این بیماران را به نوعی تحت درمان و مشاوره روانپزشکان قرار دهیم. از اینرو که بحث کنترل هزینه های سلامت بحثی جدی در حوزه درمان محسوب می‌شود.

همتی اظهار داشت: بیماری افسردگی بیشترین ناتوانی را برای مسئولان نظام سلامت ایجاد می کند و به همین جهت باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بر خلاف تصوری که در جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه داروهای بیماری افسردگی اعتیاد آورند و وابستگی ایجاد می کنند، گفت: این گونه داروها به طور کامل خاصیت اعتیاد آوری ندارند و این نگرانی باید در جامعه برطرف شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «٩٣ درصد بیمارستان‌های تامین اجتماعی حائز درجه یک و درجه یک عالی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..