درمان اختلالات تعادل در سنین بالا

افراد سالمند بخاطر ضعف بدنی و یا پوکی استخوان دچار عدم تعادل می شوند و دچار شکستگی های لگنی و مشکلات فراوان خواهند شد، برای پیشگیری از این امر پژوهشگران به تازگی روشی جدید ابداع کرده اند. این فناوری که  VR نام دارد از سقوط و از دست دادن تعادل این افراد پیشگیری خواهد کرد و باعث کنترل تعادل در این سنین خواهد شد.

دانشمندان می‌گویند فنآوری واقعیت مجازی (Virtual reality یا به طور مخفف: VR) می‌تواند به افراد سالمند و مسن در پیشگیری از سقوط‌های بالقوه کشنده کمک کند.

افتادن و سقوط سالمندان فقط در امریکا هر ساله هزاران تن را بستری می‌کند یا حتی به کام مرگ می‌کشاند؛ محققان معتقدند با استفاده از فنآوری واقعیت مجازی می‌توان اختلالات تعادل حین حرکت را تشخیص داد و با ساخت ابزاری پوشیدنی به چنین اشخاصی پیش از ایجاد مشکل کمک کرد.
به همین منظور گروهی از پژوهشگران در دانشگاه کارولینای شمالی در حال بررسی این موضوعند که چگونه می‌توان از این فنآوری به گونه‌ای عملی در پیشگیری از سقوط افراد دچار اختلالات عصبی منجر به از دست دادن تعادل استفاده کرد.
بر اساس این مطالعه که جزئیات آن در نشریه Nature Scientific Reports منتشر شده، از سیستم واقعیت مجازی نوین موصوف برای ساخت یک حسگر از دست دادن تعادل بهره گرفته شد و در حالی که شرکت‌کنندگان روی تردمیل و مقابل یک صفحه نمایش بزرگ و خمیده برای شبیه‌سازی حرکت درون مسیر راهرومانند قدم برمی‌داشتند، محققان با استفاده از ۱۴ دوربین و الکترودها و حسگرهای هوشمند متعدد به منظور تشخیص واکنش شرکت‌کنندگان، از آنها فیلمبرداری کردند.
«جیسون فرانز» عضو دپارتمان مهندسی پزشکی این دانشگاه گفت: ما یک محیط واقعیت مجازی را اجرا کرده‌ایم که به ما اجازه می‌دهد جریان بصری را برهم بزنیم؛ یعنی ادراکی بصری از چگونگی حرکتتان در محیط به دست می‌دهد و عدم تعادل هنگام راه رفتن را شبیه‌سازی می‌کند.
او افزود: اکنون در حال انجام آزمایش‌هایی در این زمینه‌ایم که نشان می‌دهد استفاده از این فنآوری ممکن است به شناسایی اختلالات بالینی مرتبط با تعادل و ظاهراً غیر معمول هنگام راه رفتن کمک کند.

سلامت آنلاین

ارسال شده در 6 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع سلامت سالمندان | 3 بازدید

پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان اختلالات تعادل در سنین بالا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.