تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آسیب ها و مخاطرات استفاده از لوازم آرایش فاسد

از لوازم آرایش کهنه هرگز استفاده نکنید، این محصولات می توانند عوارض زیادی برای سلامتی مصرف کنندگان دربر داشته باشند، این محصولات حاوی انواع عفونت های باکتریایی برای بدن هستند که در انواع لوازم آرایش تاریخ گذشته دیده می شوند. مراقب عوارض جانبی این محصولات از جمله تضعیف سیستم ایمنی بدن، آسیب به روده ها و آسیب به دریچه های قلب باشید.

یکی از دلایلی که کنار گذاشتن لوازم آرایش کهنه را ضروری می‌سازد، ‌ارتباط این محصولات با باکتری‌ها است. درواقع، ‌لوازم آرایش کهنه می‌توانند زمینه مساعدی را برای رشد باکتری‌ها فراهم کنند و این باکتری‌ها هم بیماری‌های پوستی و چشمی متعددی را به‌وجود می‌آورند. اگرچه بسیاری از محصولات آرایشی حاوی مواد نگهدارنده برای مقابله با باکتری‌ها هستند، اما لوازم آرایش کهنه، هنوز هم می‌توانند باعث ابتلا به عفونت‌های باکتریایی شوند. استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس، یکی از همین باکتری‌ها است. این باکتری، نوعی باکتری از خانواده استافیلوکوکوس است که در رژ لب، سایه چشم و مداد چشم رشد می‌کند. درحالی که این باکتری‌ها معمولا به‌طور طبیعی در پوست انسان‌ها وجود دارند، اما می‌توانند افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف را به بیماری‌ها مختلف مبتلا کنند. بعضی از گونه‌های این باکتری نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم هستند و در صورت درمان نشدن، می‌توانند شدیدا به روده‌ها آسیب برسانند. عضو دیگری از خانواده باکتری‌های استافیلوکوکوس، استافیلوکوکوس وارنری است که در پوست انسان‌ها و حیوان‌ها یافت می‌شود. با این‌که استافیلوکوکوس وارنری همیشه واکنش‌های شدیدی را در افراد دارای سیستم ایمنی قوی برانگیخته نمی‌کند، اما می‌تواند مشکلات و بیماری‌های مختلفی را در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف به‌وجود بیاورد. در موارد بسیار شدید، استافیلوکوکوس وارنری با اندوکاردیت مرتبط است که به دریچه‌های قلب آسیب می‌زند.

سلامتیسم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آسیب ها و مخاطرات استفاده از لوازم آرایش فاسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..