تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکاتی برای تسکین آلرژی فصلی( نشانه ها و درمان)

درمان بیماری تب یونجه درمان آلرژی فصلی پیشگیری از آلرژی فصلی بیماری تب یونجه

ضرب المثلی در زبان آلمانی وجود دارد که وقتی کسی عطسه میکند، به او میگویند:”سلامت باشید”. اگرشما هم عطسه میکنید، شاید آلرژی فصلی یا تب یونجه دارید. این، زمانی از سال است که، سیستم ایمنی بدن شما، به طرف بلااستفاده بودن، می رود. البته آن به دلیل تعدادگرده های زیاده ازحد در این زمان از سال خواهدبود.

دراین مقاله تلاش شده تا مطالب زیادی در باره آلرژی فصلی، علائم و نشانه های آن ارائه شود، همچنین پرسش و پاسخ هایی درباره این بیماری و راههای درمانی آن نیز، باعث خواهد شد تا شما اطلاع بیشتری راجع به بیماری خود در هنگام ویزیت دکترتان، داشته باشید.

1- از کجا مطمئن شوم که این نشانه ها، مربوط به بیماری “تب یونجه” است، نه سرماخوردگی و یا چیزدیگری؟

برای تب یونجه، علائم معمولی مثل: عطسه و آبریزش بینی وجود دارد؛ البته خارش و آبریزش بینی از سرماخوردگی معمولی بیشتر است. درضمن خارش و آبریزش در چشمها نیزوجود دارد.

ممکن است آنفلوآنزا و یا سرماخوردگی معمولی نیز، چنین علائمی را داشته باشند؛ اما بعداز یکهفته، این نشانه ها به پایان رسیده و تا سرماخوردگی بعدی ظاهر نمیشود. در آلرژی، نشانه ها بیشتر میهمان شما خواهند بود. نشانه های آلرژی، زمانی که تعداد گرده ها بالا می رود، خود را نشان میدهند، هرجا بروید، حتی درخانه که خبری از گرده ها نیست نیز، باشما هستند.

2- چه چیزهایی تب یونجه مرا تحریک میکنند؟ آیا راهی برای درمان آن وجود دارد؟

اگر به این بیماری مبتلا شده باشید، راهی برای جلوگیری از گرفتگی بینی خود نخواهید داشت؛ درختان گلدار در بهار، چمن های خیس در تابستان، یا گرده های درحال پرواز بوته ها درفصل پائیز، همه منبع عمومی آن هستند. پس تا جایی که میتوانید، ازاین محرکها، دوری کنید.

به طور مثال:

وقتی تعداد گرده ها زیاداست، سعی کنید بیشتردرداخل خانه بمانید(بطور معمول بین ساعت 10 صبح و 4 بعدازظهر، مقدارگرده افشانی بالاست). زمانی که برای یک دوره طولانی مجبور هستید بیرون باشید، به محض ورود به منزل، لباسهای خودرا بیرون آورده و آنها را شستشو دهید.

شما نبایدبطور مداوم، درمعرض گرده ها باشید؛ چنانچه به راستی نشانه ها شما را آزار میدهند، پنجره های منزلتان بسته باشد و از کولریا دیگرخنک کننده ها استفاده کنید. زمانی که باماشین، درتردد هستید، پنجره ماشین خودرا ببندید. و بالاخره، لباسهای شسته شده خود را، برای خشک شدن، بیرون از منزل ( تراس،حیاط) قرار ندهید.

3-آیا این بیماری همیشه بامن است؟ ممکن است بهتر یا بدترشوم؟

آلرژی فصلی، کم وزیاد میشود و ممکن است، درهمه دوران زندگی، بوجودآید؛ گرچه بطورمعمول شروع آن در بچگی است؛ شاید دردوران نوجوانی بهترشود. برای بسیاری ازمردم، این بیماری، بیسروصدا در اواسط 20سالگی، برمیگردد وبرای برخی دیگر، دردوران میانسالی، حتی بدترنیز خواهدشد. این بستگی به تعدادگرده ها ودیگرعوامل دارد؛ ولی باید انتظاردوام آن را درتمام طول عمر داشته باشید.

4- چه درمانی را برای تب یونجه من پیشنهاد میکنید؟

گاهی پرهیز از محرکها کافیست؛ گاهی نیز وجود دارو ضروری بنظر می آید. انواع مختلفی ازداروهایی که برای درمان نشانه های آلرژی است، در داروخانه ها موجود است: آنتی هیستامین ها، ضداحتقان ها، کورتیکواستروئیدهای بینی و مسدودکننده های لکوترین.

-آنتی هیستامین ها، به برطرف شدن آبریزش بینی، عطسه و خارش بینی و گلو کمک میکنند؛ همچنین علائم چشمی ناشی از آلرژی را بهتر میکنند. اسپری های آنتی هیستامین، برای برطرف کردن سریع گرفتگی بینی مناسب است.

-ضداحتقان ها، برای ازبین رفتن گرفتگی بینی بکار میرود. اغلب مردم همزمان با این دارو، از آنتی هیستامین نیز، استفاده میکنند. این دارو، فروش بالایی دارد.

-کورتیکو استروئیدهای بینی، برای کاهش التهاب ناشی از آلرژی وکمک به خارش، آبریزش وگرفتگی بینی و همچنین عطسه، مناسب است. شما باید این اسپری را یک یا دو بار در روز، استفاده کرده، و آن را برای کنترل نشانه های آلرژی خود، بطور منظم، دنبال کنید.

-مسدودکننده های لکوترین، فقط به شکل دارو عرضه میشوند و دردرمان آسم وکنترل نشانه های آبریزش بینی، به کار میروند. این مسدودکننده ها، با انسداد مواد شیمیایی التهابی که “لکوترین” نامیده میشوند، عمل میکنند و فقط در داروخانه عرضه میشوند.

5-عوارض جانبی این داروها چیست؟

آنتی هیستامین ها، ممکن است باعث خشکی دهان و بیحالی شما شوند؛ البته درنوع جدید این دارو، تمایل به خواب آلودگی کمتر گزارش شده است. ضد احتقان ها، میتوانند فشارخون شما را بالا ببرند؛

پس درباره مصرف آن، با دکترتان مشورت کنید. سایر عوارض جانبی آن، عبارتند از:عصبانیت، سرگیجه و بیخوابی. عوارض جانبی کورتیکو استروئیدهای بینی شامل: سوزشهای نقطه ای در بینی، خون دماغ و خشکی بینی خواهد بود. بالاخره، مسدودکننده های لکوترین، دارای کمترین عوارض است و تنها ممکن است، سردرد و ناراحتی معده، آن هم بندرت، اتفاق بیفتند.

بیشتر بخوانید: باید ها و نباید ها برای کنترل آلری فصلی ، تغذیه در آلرژی فصلی

برگردان: سیما آزادفلاح

دکتر سلام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکاتی برای تسکین آلرژی فصلی( نشانه ها و درمان)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..