تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجاوز هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به «عفرین» سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش ترکیه روستای «فرفرک» واقع در منطقه «راجو» واقع در «عفرین» سوریه را هدف قرار داد.

در جریان این حمله، از جنگنده و سلاح‌های سنگین و توپخانه‌ای استفاده شده و یگان‌های مدافع خلق (YPG) در برابر این حملات ایستادگی کردند.

تلویزیون «انها» (ANHA) وابسته به کُردهای سوریه گزارش داد که همچنان این حملات در این منطقه ادامه دارد و هیچ اطلاع دقیقی از تعداد تلفات در دست نیست.

26 جنگنده ترکیه نیز بامداد روز گذشته نیز منطقه کوهستانی «قرجوخ» و چند روستای دیگر را در منطقه «دیرک» هدف قرار دادند که در جریان آن 20 عنصر از یگانهای کُرد کشته شدند.

انتقاد کُردهای حسکه

در همین راستا، کُردهای شهر حسکه سوریه نیز ضمن انتقاد از حملات اخیر ترکیه به کُردها اعلام کردند که در برابر طرحهای تروریستی ایستادگی خواهند کرد.

«کبرئیل شمعون» رئیس مشترک حزب «الاتحاد السریانی» تجاوز ترکیه را آشکار توصیف و تأکید کرد که آنکارا با مداخله خود فقط قصد دارد مسائل شخصی خود را حل کند.

شمعون همچنین اظهار داشت که نمیخواهد اندیشه های عثمانی گری در میان ملل منطقه موروثی شود و از جامعه بین الملل خواست که در برابر تجاوزات ترکیه بایستد.

همچنین «جهاد اللجی» سخنگوی دفتر روابط عمومی «حرکة المجتمع الدیمقراطی» (جنبش جامعه دموکرات) اعلام کرد که (رجب طیب) اردوغان و (مسعود) بارزانی (رئیس منطقه کردستان عراق) دو روی یک سکه هستند و هدفشان شکستن مقاومت «مقاومت‌کنندگان» است. 

اللجی تأکید کرد که ترکیه و متحدش بارزانی نمی‌توانند به آنچه برای آن طرح‌ریزی کرده‌اند،‌ برسند. آنها یگان‌های مدافع خلق را هدف گرفته‌اند. ما عناصر مختلف کُرد علیه آنان یکپارچه و متحد هستیم. 

انتهای پیام/ص

http://fna.ir/DNE5G6 اخبار مرتبط روسیه در «عفرین»، واقع در شمال سوریه پایگاه نظامی ایجاد می‌کند95/12/30 - 17:19تشکیل نخستین هنگ نظامی در «عفرین» سوریه توسط یگانهای مردمی کُرد95/12/10 - 13:04ایجاد پناهگاه دائمی برای تروریست‌ها علت حمله ترکیه به «عفرین» است95/08/29 - 12:23ترکیه منطقه کُردنشین «عفرین» در سوریه را به شدت بمباران کرد/ حداقل ۶ غیرنظامی کشته شدند95/06/19 - 11:33



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجاوز هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به «عفرین» سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..