تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال ارائه اینترنت ماهواره‌ای توسط اپل

کد خبر: ۵۲۰۴۲۵

۳۲  بازدید

وب سایت سایبربان: شرکت اپل فعالیت خود را با ساخت ابزارهایی مانند تلفن، تبلت و ساعت هوشمند آغاز کرد و هم‌اکنون در حال آزمایش خودروهای بی راننده و واقعیت افزوده است. همچنین به تازگی اسنادی منتشر شده است که نشان می‌دهد این شرکت به دنبال حضور یافتن در فضا است.

احتمال ارائه اینترنت ماهواره‌ای توسط اپل 

با توجه به گزارش‌های منتشر شده از سوی افراد نزدیک به اپل (که خواستار فاش نشدن نام خود هستند)، این شرکت به تازگی دو نفر از مدیران رده‌بالای بخش ماهواره‌ی گوگل را برای ایجاد یک گروه سخت‌افزاری جدید استخدام کرده است. دو نفر یاد شده جان فنویک (John Fenwick)، مدیر برنامه‌های فضایی و میشل ترلا (Michael Trela)، سرپرست مهندسین ماهواره‌ی گوگل هستند.

فنویک و ترلا در گروه سخت‌افزاری جدید اپل به رهبری گِرگِ دافی1 (Greg Duffy)، از مدیران سابق گوگل، کار می‌کنند. بر اساس گزارش‌های موجود اپل سعی دارد اقدام به ارائه‌ی اینترنت از طریق ماهواره بکند.

به نظر می‌رسد اپل با قصد ورود به زمینه‌های طراحی و عملیاتی کردن ماهواره، اقدام به تصویربرداری ماهواره‌ای و برقراری ارتباط با کمک آن بکند

اپل اولین شرکتی نیست که قصد دارد اینترنت ماهواره‌ای ارائه بدهد. بوئینگ نیز در سال 2016 از طرحی برای قرار دادن بیش از 1000 ماهواره در مدار نزدیک به زمین (low-earth orbit) ارائه داده بود. به نظر می‌رسد این دو شرکت قصد دارند طرح یاد شده را در یک سرمایه‌گذاری مشترک به سرانجام برسانند.

در اجلاس سالانه‌ی ماهواره‌ی مارس 2017 (Satellite 2017) کارشناسان توضیح دادند اپل شروع به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ی بوئینگ کرده است.

تیم فارار (Tim Farrar)، یک مشاور ماهواره‌ای و مخابراتی گفت: «خیلی سخت نیست که بتوان تشخیص داد چرا اپل به ماهواره‌ها علاقه نشان می‌دهد.»

فارار با اشاره کرد به شرکت اسپیس اکس (Space X) –تأسیس شده توسط ایلان ماسک- پیش‌بینی کرد، این شرکت تا سال 2025 از طریق اینترنت ماهواره‌ای 30 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند.

البته فارار توضیح داد هیچ تضمینی برای همکاری اپل و بوئینگ وجود ندارد و ممکن است مدیران گوگل با هدف دیگری استخدام شده باشند؛ زیرا این شرکت هم‌اکنون در حال ساخت پهپادهایی برای تصویربرداری و بروزرسانی اطلاعات نقشه، سریع‌تر از نمونه‌های موجود است. به همین علت در سال 2015 شرکت «Aether Industries» خریداری کرد. این شرکت در زمینه‌ی فناوری‌های نزدیک به فضا مانند ارائه‌ی پهنای باند بالای رادیویی برای ارسال و دریافت داده‌ها از طریق یک بالن است.

در حال حاضر بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر دنیا به اینترنت دسترسی نداشته و شرکت‌های بسیاری مانند گوگل، فیس‌بوک، اسپیس اکس، ایرباس، بوئینگ، ناسا و سامسونگ سعی دارند از طریق ارائه ارتباطات ماهواره‌ای به تمام مردم زمین اینترنت رایگان ارائه بدهند. این فناوری با وجود این مزایای بسیار خود تهدیدات بسیاری را نیز به وجود می‌آورد. کارشناسان معتقدند هزینه‌ی این طرح از طریق انجام تبلیغات سفارشی در بعضی مناطق خاص به دست خواهد آمد و همین موضوع امنیت کشورهای مختلف را به خطر می‌اندازد. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این بستر تنها بخش مشخص و از پیش تعیین شده‌ای از وب‌گاه‌ها را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. از طرفی سازمان ناسا نیز نسبت به آغاز نبرد سایبری در فضا ابراز نگرانی کرده است؛ این موضوع را می‌توان با وجود طرح‌هایی مانند اینترنت ماهواره‌ای و ارائه‌ی نت به فضا و سطح مریخ منطقی دانست. به این ترتیب احتمال هک شدن تجهیزات فضایی افزایش پیدا می‌کند.
___________________________

1- گِرگِ دافی مؤسس شرکت آمریکایی دراپکام (Dropcam) است که توسط آزمایشگاه نست گوگل خریداری شد. فعالیت دراپکام در زمینه‌ی استریم آنلاین ویدئو دوربین‌های امنیتی از طریق وای‌فای است که در زمان خطر پیام هشداری را برای کاربر ارسال می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال ارائه اینترنت ماهواره‌ای توسط اپل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..