تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیان تازه‌های چشم پزشکی در بیست‌وسومین سمینار چشم‌پزشکی فارابی

بیان تازه‌های چشم پزشکی در بیست‌وسومین سمینار چشم‌پزشکی فارابی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید‌ محمد‌ناصر هاشمیان‌ دبیر علمی بیست و سومین سمینار سالیانه چشم‌پزشکی فارابی در بیست و سومین سمینار سالیانه چشم‌پزشکی فارابی که صبح امروز در هتل المپیک برگزار شد، اظهار داشت: این سمینار در بیمارستان فارابی به صورت محدود برگزار می‌شد، ولی سپس با توسعه کمی و کیفی اکنون این سمینار سالانه به صورت گسترده برگزار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: این سمینار از تاریخ ششم تا هشتم اردیبهشت ۹۶ در حال برگزاری است که یک روز از این سمینار به حوزه پرستاری چشم اختصاص دارد و یک روز نیز به بحث سلول‌های بنیادی و کاربرد علوم پایه در علوم بالینی با عنوان چشم‌پزشکی ترجمانی می‌پردازد.
 
دبیر علمی این سمینار با بیان اینکه این سمینار فرصت مناسبی را برای معرفی اعضای هیأت علمی جوان کشور فراهم می‌کند، عنوان کرد: سمینار فارابی به موارد جالب و آموزشی درمانی بیماران نیز می‌پردازد بنابراین در این سمینار نکات علمی به روز جامعه بیان می‌شود، این سمینار به معرفی تازه‌های چشم‌پزشکی در حوزه‌های مختلفی مانند قدامی، خلفی، شبکیه، گلوکوم، اوربیت، رتین و پلک و زیبایی آن می‌پردازد.
 
هاشمیان تأکید کرد: در این سمینار ۱۱ سمپوزیوم و ۱۱ کارگاه ارائه می‌شوند ما در خصوص کاربرد سلول‌های بنیادی در بخش‌هایی مانند قدام و قرنیه پیشرفت‌های خوبی کردیم، همچنین در حوزه شبکیه نیز در صدد هستیم به کمک سلول‌های بنیادی مشکل نابینایی افرادی مشکل نابینایی افراد نابینا را رفع کنیم بنابراین با وجود اینکه ممکن است در حوزه تکنولوژی نسبت به سایر کشور‌ها عقب باشیم، ولی اگر بتوانیم دانش علمی را به داخل کشور انتقال دهیم می‌توانیم هم‌پای سایر کشور‌ها در این حوزه حرکت کنیم.
 
وی یادآور شد: امسال بخش پرستاری چشم به زخم چشم اختصاص دارد که بخشی از این بیماری مربوط به قسمت درمان بوده و قسمتی هم به مراقبت‌های این عارضه اختصاص دارد، علل متعددی همچون عوامل تغذیه‌ای، وارد شدن ضربه به چشم، علت میکروبی و اختلال در اعصابی که به چشم وارد می‌شود در پیدایش این بیماری دخالت دارند بیماری زخم چشم بیشتر در افرادی که در مواجهه با خطر هستند یا به واسطه بیماری‌های داخلی سیستم ایمنی پایینی دارند بروز پیدا می‌کند.
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیان تازه‌های چشم پزشکی در بیست‌وسومین سمینار چشم‌پزشکی فارابی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..