تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وحدت قرآنی باعث متفق شدن جهان اسلام می‌شود

وحدت قرآنی باعث متفق شدن جهان اسلام می‌شودسید وحید مرتضوی مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وحدت کلام الله در میان دیگر کشورهای جهان، گفت: «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» سرلوحه آیات قرآن کریم است. مگر می‌شود، کل دنیا به حول محور قرآن جمع شوند و به ریسمان الهی چنگ بزنند و وحدت ایجاد نشود.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه قرآن کتاب وحدت و آیین ما نیز قرآن است، بیان کرد: قرآن کتاب وحدت و آیین ما کتاب وحدت است. همچنین سفارشات رسول اکرم (ص)، اهل بیت معظمشان و بزرگان دین ما همه براساس یرهیز از تفرقه است و این اتفاق مسابقات بین المللی خود باعث وحدت بین جهانیان می‌شود.


مرتضوی اظهار داشت: مسابقات قرآنی به واسطه شور و رقابتی که دارد، قطعا نشاط را هم به وحدت بین کشورها اضافه می کند. کشور ما سالهاست که در تبیین وحدت گام برمی دارد و مطمئن هستم که این اتفاقات در مسابقات بین المللی قرآن هم رقم می‌خورد.


وی عنوان کرد: این چند روز از همه کشورها، نژادها، سلایق و پوشش ها در ایران حضور داشتند و می بینند که جمهوری اسلامی ایران آن چیزی نیست که تبلیغ منفی می کنند.
 
مجری مراسم سی و چهارمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم، درخصوص میزبانی ایران از شرکت کنندگان در این رویداد قرآنی ادامه داد: از سال‌های گذشته به لطف خدا در برگزاری مسابقات قرآن من در بخش اجرا و معرفی دوستان قاری و حفاظ سهیم بودم. در کل جمهوری اسلامی ایران و ایرانی‌ها میزبان خوبی هستند. حال اینکه این مهمان نوازی در خانه باشد و چه به عنوان یک مسابقه رقم بخورد.


مرتضوی پیرامون ارزیابی سطح مسابقات و برگزاری این گردهمایی جهانی افزود: قطعا نگاه ما به واقعیت‌هاست و ما تا رسیدن به فضای مطلوب، نقاط ضعف و راه داریم که باید اصلاح شود، اما به عقیده من برگزاری مسابقات قرآن کریم اتفاق خوبی است که امسال با حضور جوانان به ویژه نوجوانان و بانوان برپا شد.


وی عنوان کرد: با توجه به حضور و اجرایم در نوبت صبح، تلاوت‌های نوبت صبح را گوش دادم و صداها و تلاوت های خوبی بود. قرائت دانش آموزان نماینده ایران خوب بود اما در زمینه تلاوت یک و یا دونفر از دانش آموزان در نوبت صبح خیلی خوب بودند، ولیکن باز باید نظر هیئت داوران را دید.


مرتضوی در پایان به پوشش سراسری شبکه های سیما اشاره کرد و گفت: یکی از مزیت های امسال پخش زنده مراسم ها در دو نوبت صبح و عصر از شبکه‌های قرآن و امید بود. از شبکه های دیجیتال، رسانه های مکتوب هم به آنها بها دادند. حق هم این است که چنین فضای بزرگ و همایش جهانی در رسانه ها تبلور پیدا کند و روح قرآنی در جامعه بپیچد. شاید خیلی‌ها از این رویداد خبردار نیستند؛ اما همین که تلاوتی را می شنوند و خبری را در این باره می‌خواند، حس و حال حاضرین در مسابقات به او منتقل می‌شود.
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وحدت قرآنی باعث متفق شدن جهان اسلام می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..