تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایگزین کردن امگا3 با ماهی

جایگزین کردن امگا3 با ماهی

برخی افراد معتقدند با مصرف مکمل امگا ۳ ماهی می توانند از خوردن ماهی صرفنظر کنند، این ماده غذایی فواید زیادی برای سلامتی مان در بر دارد و این باور تغذیه ای کاملا اشتباه است، اگر ماهی میل نکنید خود را از انواع املاح معدنی موجود در آن بی نصیب میکنید، به راهنمایی های متخصصین تغذیه در این باره دقت کنید.

یک متخصص تغذیه با اشاره به این که مصرف ماهی, سلنیوم,منیزیوم, روی, آهن و امگا ۳ مورد نیاز بدن را تامین می کند، تاکید کرد: این باور که با مصرف مکمل امگا ۳، نیازی به مصرف ماهی نیست، کاملا غلط است.

دکتر منصور رضایی افزود: به دلیل تغییر الگوهای تغذیه ای، شایع ترین کمبود اسید چرب در تمام دنیا، اسید چرب امگا ۳ و مصرف نکردن گوشت ماهی است که باعث بروز بیماری های مختلفی مثل التهاب عروق، التهاب مفاصل و اندام های مختلف بدن می شود.

وی تصریح کرد: برخی ادعا می کنند به دلیل آلوده بودن وجود برخی فلزات در آب دریا، نباید گوشت ماهی مصرف کرد، در حالی که حتی اگر بر فرض، فلزاتی هم در بدن ماهی وجود داشته باشد، خواص موجود در گوشت این آبزی، تمام آلودگی ها و فلزات سمی را خنثی می کند. گاهی حتی به مادران باردار نیز توصیه می شود که از مصرف ماهی به دلیل وجود احتمالی فلزات سمی در گوشت شان خودداری کنند که باور اشتباهی است و مادران بدون هیچ مشکلی می توانند از گوشت بسیار مغذی این آبزی مفید استفاده کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: کسانی که نسبت به گوشت ماهی حساسیت دارند و با مصرف آن کهیر می زنند، به جای ماهی می توانند از  مکمل ماهی امگا ۳ یک تا دو عدد در روز استفاده کنند. بیمارانی که سابقه اختلالات انعقادی دارند مثل هموفیلی ها نیز باید از مصرف مکمل امگا ۳ خودداری کنند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: بهتر است ماهی همراه با کمی روغن و آب به صورت بخار پز طبخ شود تا خواص موجود در آن از بین نرود

سلامت آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایگزین کردن امگا3 با ماهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..