تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تخم مرغ چطور وزن شما را کاهش می دهد؟

 محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در آمریکا به تازگی دریافتند با اضافه کردن دو عدد تخم مرغ کامل به وعده صبحانه افراد می توانند در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه به وزن ایده آل خود دست یابند.

کارشناسان این نتایج را با بررسی بر روی دو گروه داوطلب و قرار دادن دو عدد تخم مرغ به عنوان وعده صبحانه برای یک گروه و یک دونات شکلاتی برای گروه دیگر بدست آورده اند.

افرادی که به مدت دو هفته هر روزصبح تخم مرغ مصرف کرده اند تا ۲۵ درصد بیشتر از سایرین وزن کم کرده اند.

کارشناسان اعتقاد دارند اثر لاغر کنندگی تخم مرغ به خاطر وجود مقادیر بالای پروتئین در ترکیب آن است که باعث سیر کنندگی به مدت زیاد می شود و در نتیجه  کمتر فرد نیاز به خوردن مواد غذایی در طول روز بویژه بین زمان صبحانه تا نهار پیدا می کند.

براساس تحقیقات بیشترین زمانی که فرد دچار چاقی و اضافه وزن می شود بین بازه صبحانه تا نهار است که خوردن انواع تنقلات باعث گرسنگی بیشتر و چاقی به دنبال آن می شود.

افراد می توانند تخم مرغ را به صورت پخته، بخار پز یا نیمرو و غذاهای تهیه شده از آن مانند املت یا پنکیک نیز درست کرده و برای اثر گذاری بیشتر به همراه سبزجاتی چون اسفناج، کلم بروکلی، نان حاوی دانه های روغنی و آب میوه طبیعی مصرف کنند و پس از مدتی از تغذیه به این شیوه کاهش وزن وتناسب اندام را در خود مشاهده کنند.

کارشناسان بدترین نوع خوراکی برای وعده صبحانه را انواع کیک، شیرینی وبیسکوئیت می دانند که باعث تحریک اشتها و تمایل شدید به خوردن انواع خوراکی ها می شود.

همچنین در این نوع خوراکی ها انواع چربی های اشباع وجود دارد که می تواند در طولانی مدت باعث ابتلای فرد به انواع بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، دیابت، چربی و فشار خون شود.

براساس تحقیقات تخم مرغ تنها ۷۸ کالری دارد ولی حاوی مواد بسیار مغذی بویژه در زرده تخم مرغ است.

تخم مرغ همچنین باعث افزایش سوخت و ساز بدن و ترمیم بافت های آسیب دیده بدن می شود و به این ترتیب فرد با انرژی بیشتری به انجام کارهای روزانه خود می پردازد و کمتر تمایل به خوردن غذا پیدا می کند.

تخم مرغ حاوی مواد سرکوب کننده قند خون است و افرادی که به طور مرتب از این ماده مغذی استفاده می کنند کمتر مبتلا به بیماری دیابت می شوند، همچنین تحقیقات جدید نشان داده است که کلسترول موجود در تخم مرغ مضر نیست و باعث بالا رفتن چربی خون نمی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تخم مرغ چطور وزن شما را کاهش می دهد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..