تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شایع‌ترین کمبودهای تغذیه‌ای که سبب ریزش مو می شوند

ریزش مو دلایل متفاوتی دارد که بعد از شناخت علت می توان در جهت درمان آن اقدام نمود. یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو در افراد و به خصوص زنان، مشکلات تغذیه ای و بالینی است. در این مطلب قصد داریم به بررسی شایع‌ترین کمبودهای تغذیه‌ای بپردازیم که باعث ریزش مو می شوند. با دکتر سلام همراه باشید.

مصرف بیش از حد ویتامین A: استفاده بیش از حد از مکمل ویتامین A می‌تواند به ریزش مو منجر شود. با مصرف صحیح و قطع مصرف اضافی٬ موها مجدداً رشد کرده و مشکل برطرف می‌شود.
کمبود پروتئین: اگر پروتئین کافی مصرف نکنیم٬ بدن ما برای تأمین پروتئین مورد نیاز خود و برای جبران این کمبود به سراغ موها رفته و رشد مو را متوقف می‌کند.
کم خونی: کم خونی اشکال مختلفی دارد اما کم خونی ناشی از فقر آهن٬ شایع‌ترین نوع کم خونی است. کمبود آهن به ریزش مو منجر می‌شود.
کم کاری تیروئید: در کم کاری تیروئید٬ ترشح هورمون تیروئید کاهش پیدا می‌کند که یکی از عواقب آن ریزش مو است.
کمبود ویتامین B: کمبود ویتامین B نیز می‌تواند به ریزش مو منجر شود. ویتامین B را هم از طریق مصرف مکمل این ویتامین و هم از طریق رژیم غذایی می‌توان تأمین نمود.

منبع: سلامانه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شایع‌ترین کمبودهای تغذیه‌ای که سبب ریزش مو می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..