تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاینات بالینی ستون فقرات در کشور شایع نیست/ آرتروزهای پیش‌رونده ارمغان اختلالات ستون فقرات

معاینات بالینی ستون فقرات در کشور جا نیافتاده است/ آرتروزهای پیش‌رونده ارمغان اختلالات ستون فقرات

وی افزود: در این میان ستوان فقرات ستون اصلی تشکیل دهنده بدن و محافظ در بدن است که باید بطور جدی از آن محافظت شود.

وی افزود: مراجعات مردم به کلینیک‌های فیزیوتراپی نشان می‌دهد پیشگیری از ستوان فقرات که موضوع مهمی است خیلی جدی گرفته نمی‌شود و باید برای پیشگیری از اسیب‌های ستون فقرات آگاه سازی‌های بیشتری داشته باشیم.

این فیزیوتراپیست در ادامه اظهارداشت: افراد ۴۰ سال به بالا هرسال یکبار جهت معاینه ستون فقرات به متخصصان فیزیوتراپی یا سایر پزشکان متخصص مراجعه نمایند و تست‌ها و آزمایش‌ها و تصویربرداری‌های لازم را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: یکی از مهمترین و ارزشمندترین نقش فیزیوتراپیست‌ها نقش پیشگیرانه آنها است، اما متاسفانه مردم بعد از ابتلا به دردهای اسکلتی عضلانی به این متخصصان مراجعه می‌کنند که در این صورت فرد با بروز عوارض جسمی شاهد هزینه‌های درمانی نیز شده است.

سعیدی افزود: مراجعه بهنگام به فیزیوتراپیست‌ها در گام‌های اول فرد را از درد ارتروز‌های پیشرونده که در سطح بدن تا پا‌ها انتشار می‌دهد رهایی می‌بخشد که امیدواریم با رهنگسازی سلامت از سوی متولیان سلامت، رسانه‌ها و سایر نهادهای متولی شاهد آگاهی از نقش کلیدی ستوان فقرات و پیشگیری از آسیب‌های جدی ستوان فقرات باشیم.

وی در پایان گفت: روز شمار هفته سلامت نیز تحرک و تغذیه مناسب را در کنار سایر موارد مدنظر قرار داده است که امیدواریم با سبک زندگی سالم و ارجاع بموقع به فیزیوتراپیست‌ها شاهد کاهش آمار اختلالات اسکلتی عضلانی و بوی‍ژه ستون فقرات در کشور باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاینات بالینی ستون فقرات در کشور شایع نیست/ آرتروزهای پیش‌رونده ارمغان اختلالات ستون فقرات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..