تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در نخستین برخوردهای خود این کلمات را نگویید

در نخستین برخوردهای خود این کلمات را نگویید در نخستین برخوردهای خود این کلمات را نگویید 

شما باید دقت داشته باشید که در اولین برخورد با دیگران چه کلماتی را بر زبان بیاورید تا بتوانید به برترین نحو ممکن رابطه برقرار کنید. حتما برای شما نیز بارها پیش آمده که در اولین برخورد و در مواجه با فردی، حس خوبی را تجربه کرده باشید و یا برعکس نظر مساعدی در مورد آن فرد نداشته باشید. زمانی که چنین دیدارهایی کاری و مهم باشند مي توانند موقعیت خوبی را رقم بزنند و یا آن را کاملا از بین ببرند.

«دارلین پرایس»، مدیر کمپانی Well Said و نویسنده «صحبت هاي تاثیرگذار» مي گوید، بنابراین اولین دیدار شما با دیگران، مي تواند یکی از موثرترین ملاقات هاي تان تلقی شود و سبب ایجاد اعتماد در طرف مقابل شده، موقعیت هاي جدیدی را برای شما به وجود آورده و روابط اجتماعی تان را نیز بسط دهد.

وی مي افزاید زمانی که اضطراب دارید، بدون فکر کردن و سریع تر از مواقع عادی حرف مي زنید و چیزهایی که لزومی به گفته شدن شان وجود ندارد را نیز بیان مي کنید. اگرچه پرهیز کامل از چنین وضعیتی همه ي وقت امکان‌پذیر نیست با این حال با به دلیل سپردن انچه در ادامه به شما خواهیم آموخت نظارت بهتری بر اوضاع خواهید داشت و از گفتن نکات اضافه نیز پرهیز خواهید کرد. این موارد را با هم مرور مي کنیم:

من از این شرکت متنفرم و رئیس هم آدم بسیار بدی هست

پرایس مي گوید هیچ چیزی بدتر از آن نیست که در اولین دیدارتان با فردی شروع به منفی بافی کنید. حتی اگر آن چه مي گویید کاملا درست باشد، بهتر هست بعضی از موارد را به روابط اجتماعی و کاری خود وارد نکنید خصوصا اگر در مراحل نخست قدم هاي خوبی به سمت جلو برداشته بودید.

اگر از فردی شکایت دارید، بهتر هست این شکایت خود را با کسی مطرح کنید که بتواند به شما کمک کند. مثلا به بخش نیروی انسانی کمپانی که در آن کار مي کنید مراجعه کنید.

درآمد شما چقدر هست؟

درآمد هر فردی یکی از خصوصی ترین مسائل زندگی او به شمار مي رود. پرایس بر این باورست که پرسش از درآمد یک فرد، آن هم در اولین دیدار مي تواند سئوال بسیار غیرمودبانه اي باشد.

ببخشید که مزاحم شدم

«بارابارا پچتر» نویسنده «پایه هاي اخلاق تجارت» مي گوید هرگز برای کاری که انجام نداده اید عذرخواهی نکنید. اگر از ابتدا بخواهید چنین کاری را انجام دهید، چگونه مي خواهید در ادامه این روند را دنبال نمایید؟ همین که از فردی بپرسید، “ببخشید آیا چند لحظه فرصت دارید؟ ” برای پیشبرد روند صحبت کافی هست.

نظر شما راجع به رئیس جمهور کشور ما چیست؟

بعنوان یک قانون عمومی اخلاق، هرگز پای سیاست را در برخورد نخست به میان نیاورید. پرایس مي گوید حتی اگر به حذب یا گروه سیاسی که اعتقاد دارید، اعمتاد کامل دارید، باز هم از صحبت کردن در مورد آن و در برخورد نخست با دیگری پرهیز کنید چرا که ممکن هست فرد مقابل به چالشی عمیق با شما وارد شود.

در مجموع از هر عاملی که احساسات شما را به شدت تحریک مي کند، امکان ابراز نظرهای بسیار شخصی را در شما تقویت مي کند و یا دیدگاه قضاوتگری به شما مي دهد جدا خودداری کنید.

کی فارغ مي شوید؟

اگر بعد از پرسیدن چنین پرسشی دریابید که آن فرد اصلا باردار نبوده، هیچ جبرانی برای آن وجود نخواهد داشت. پرایس مي گوید بر فرض آنکه فرد مقابل باردار هم باشد، این سئوال بسیار شخصی و بی ادبانه هست. تنها زمانی که خود آن فرد این موضوع را مطرح کند صحبت کردن در مورد آن جایز هست. در چنین مواقعی نیز بهتر هست صحبت به سمت مسائل جدی تری پیش برود.

چنین چیزی امکان ندارد

این که برای موضوعی نگرانی داشته باشید و در صدد برطرف کردن آن برآیید مفید هست اما اگر به امری منفی تبدیل شود نشانه عدم اعتقاد به آن موضوع هست.«لین تیلر» یکی از متخصصان و نویسندگانی که در مورد رفتارهای حرفه اي کاری مي نویسند مي گوید، اگر نظرها و پرسش هایي که پرسیده مي شوند مثبت نباشند، ناامیدانه باشند و یا اثری از وجود اعتماد به نفس در آن وجود نداشته باشد بهتر هست که دقت چندانی به آن نشود.

آیا شنیده اي که …؟

«ویکی اولیور» نویسنده کتاب «رئیس بد و همکاران دیوانه» و «لغات کلیدی فروش» مي گوید، شایعه پراکنی و شهرت پیدا کردن بعنوان فردی که پشت سر دیگران حرف مي زند اصلا مفید نیست.«روزالیندا اوروپزا»، کارشناس اخلاق حرفه اي و نویسنده کتاب «آروغ نزن» در مورد بدگویی از دیگران مي گوید، زمانی که از فردی بدگویی مي کنید، شنیع تر از آن فرد به نظر مي رسید. این را به دلیل داشته باشید با اینکار قطعا این شما هستید که منفورتر خواهید شد.

خیلی از لباست خوشت مي آیم

پرایس مي گوید زمانی که فردی را برای اولین بار ملاقات مي کنید از نظر دادن راجع به ظاهر او پرهیز کنید حتی اگر نظر شما بسیار مثبت باشد چرا که قضیه بسیار شخصی هست و آن دیدار مکان مناسبی برای مطرح کردن چنین موضوعاتی نیست. حتی زمانی که اکثر با آن فرد آشنا مي شوید، مراقب انچه مي گویید باشید.

از آنجایی که در محل هاي کار عمدتا قضایایی چون رئیس و مرئوس، پایین دست و بالا دست بودن وجود دارند، بهتر هست از نظر دادن در مورد ظاهر افراد پرهیز شود. به جای چنین نظرهایی مي توانید در مورد موفقیت هاي کاری که افراد در محل کار بدست مي آورند به انها تبریک بگویید.

در حال جدا شدن از همسرم هستم

پرایس مي گوید، اگر مرحله سختی از زندگی خود را مي گذرانید و ممکن هست وسوسه شوید تا جریان را برای همکاران یا مشتریان تان تعریف کنید، مکان و افراد نادرستی را گزینش کرده اید. وی توصیه مي کند در اولین دیدارتان با یک فرد یا در محل کار از صحبت کردن در مورد مسائل خصوصی زندگی خود پرهیز کنید چرا که صحبت کردن از مشکلات شخصی سبب مي شود دیگران در مورد توانمندی هاي شما دچار تردید شوند.

 فکر کنم …

پچتر مي گوید زمانی که واقعا از چیزی نامطمئن هستید این عبارت را به کار ببرید چرا که تکرار دائم آن سبب مي شود که در چشم دیگران فرد نامطمئنی به نظر برسید.زمانی که جلسه اي در ساعت ۳ برگزار مي شود، مطمئن بگویید که جلسه در ساعت ۳ بعداز ظهر برگزار خواهد شد و هیچ شکی در آن مورد نداشته باشید.

خیلی خسته ام

تیلر مي گوید، بسیار مفید هست که سرزنده و پرانرژی به نظر برسید. خصوصا در زمان هایي که پروژه ها و رفتارهای حرفه تان کاملا زیر ذره بین هست اینکار را جدی تر بگیرید.

چقدر متفاوت تر از صدایت در پشت تلفن به نظر مي رسی

پرایس مي گوید هرگز با گفتن چنین الفاظی فرد مقابل را دچار ناامیدی و سردرگمی نکنید چرا که واقعا نمی دانسته که شما چه تصوری راجع به او داشته اید.

تو زیبا تر، زیباتر و بهتر از آن چه من تصورش را مي کردم هستی

با گفتن چنین جمله اي آن فرد احساس ناامنی خواهد کرد چرا که واقعا درک نمیکند که انتظار شما با انچه اکنون دیده اید چقدر تفاوت داشته.

چند سالت هست؟

احتمالا این یکی از عاداتی هست که از روزهای کودکی تان در شما باقی مانده و سن دیگران را سئوال مي کنید اما باید بدانید که پرسیدن از سن دیگران مودبانه نیست.

راستش را بخواهی …

چپتر مي گوید، این که دقت دیگران را به صادق بودن خود جلب کنید مي تواند موجبات تعجب آن ها را فراهم آورد و ممکن هست تصور کنند که چیزهای دیگری که مي گویید حقیقت ندارد.

احتمالا در مورد من شنیده اي که … اما این موضوع حقیقت ندارد

دقت اطرافیان تان را به سمت شایعات جلب نکنید. ممکن هست با اینکار به دیگران این دیدگاه را بدهید که فرد بسیار مهمی هستید «گرچه ممکن هست که فرد واقعا مهمی باشید اما نخواهید دیگران این موضوع را بدانند». این امکان نیز وجود دارد که آن فرد چیزی راجع به آن شایعه نشنیده باشد.

آیا ممکن هست به من کمک کنی؟

این اولین باری هست که شما آن فرد را ملاقات کرده اید و درست نیست که بلافاصله از او تقاضایی داشته باشید و طلب کمک کنید.

منمنمن

پرایس مي گوید خصوصا در برخورد نخست با دیگران از تمرکز مداوم بر واژه «من» و صحبت بیش از اندازه در مورد خودتان اجتناب کنید چرا که ممکن هست طرف مقابل علاقه اي به شنیدن تمام آن چه در مورد خودتان مي گویید نداشته باشد.پرایس توصیه مي کند، بهتر هست برای پرهیز از چنین اتفاقی شنونده بهتری باشید و سئوالات مناسبی بپرسید.

 به گزارش پارس ناز مثلا از طرف مقابل خود بپرسید چطور شد که وارد جریانِ حسابداری شدي؟ یا در مورد چالش هاي اساس کاری که فعالیت داشته از او بپرسید.وی مي افزاید برترین راه این هست که در مورد چیزهایی که طرف مقابل به آن علاقه دارد صحبت کنید چرا که تعداد زیادی از دیالوگ هاي ناموفق میان افراد به علت عدم پیگیری آن توسط طرف مقابل هست.

وای خدای من … این بی نظیر هست.

گاهی تلاش مي کنید که به گونه اي رفتار کنید که طرف مقابل از شما خوشش بیاید. زمانی که برای ایجاد چنین حسی در دیگری بیش از اندازه خود را به زحمت مي اندازید امکان دارد که نتیجه عکسی بگیرید. تنها خودتان باشید و همین موضوع کفایت مي کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در نخستین برخوردهای خود این کلمات را نگویید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..