تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح ارزیابی کیفی مربیان مهدهای کودک در تهران/ وقوع موارد اندک کودک آزاری در مهدها

مسعودی فرید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سه شنبه// اجرای طرح ارزیابی کیفی مربیان مهد های کودک در تهران/ وقوع موارد اندک کودک آزاری در مهد هاحبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با وضعیت مهدهای کودک و نحوه نظارت سازمان بهزیستی بر روی این مراکز اظهار داشت: نحوی نظارت سازمان بهزیستی بر روی مهد‌های کودک به چند گونه انجام می شود.

وی افزود: یکی از روش‌های نظارتی سامانه پیامکی 300012333 است که هموطنان می توانند از این طریق هرگونه مشکل در مهدهای کودک  را به سازمان بهزیستی اعلام کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه کودک آزاری در مهدهای کودک یکی از خطوط قرمز بهزیستی است، گفت: بهزیستی مدعی است که نه تنها در مهدهای کودک بلکه حتی در خانه ها اجازه کودک آزاری را به افراد نمی دهد و اورژانس اجتماعی که در سازمان بهزیستی در 197 شهر راه اندازی شده به همین منظور است و این کار نشان می دهد که بهزیستی در رابطه با کودک آزاری و پیشگیری از آن بسیار جدی است.

مسعودی فرید با اشاره به دیگر روش های نظارت بهزیستی بر روی مهدهای کودک افزود: بازدیدهای دوره ای کارشناسان سازمان بهزیستی یکی دیگر از روش های نظارت بر مهدها است که هر 3 ماه یک بار انجام می شود که در این بازدیدها فضای فیزیکی و پرسنل مورد بررسی قرار می گیرند.

وی بیان داشت: سازمان بهزیستی طرحی را به کمک دانشگاه علوم بهزیستی تحت عنوان طرح ارزیابی کیفی مربیان در دست اجرا دارد که این طرح به صورت پایلوت در شهر تهران از چند ماه پیش آغاز شده و قرار است تا سال آینده در تمام کشور اجرایی شود که در این طرح دانش و آگاهی مربیان برای کار در مهدهای کودک مورد ارزیابی قرار می گیرد و مشابه این طرح در هیچ جای دیگری اجرا نشده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: مهدهای کودک در تمام طول سال دایر هستند اما تراکم کار در مهر ماه بیشتر است، به همین دلیل سازمان بهزیستی بازدیدهای زیادی را در این ماه از مهدهای کودک انجام می دهد که در این بازدیدها علاوه بر کارشناسان بهزیستی، کارشناسان حراست سازمان هم حضور دارند و از تمام مهدهای کودک بازدید می کنند.

مسعودی فرید بیان داشت: نوع دیگر از نظارت ها به وسیله کانون مهدهای کودک انجام می شود که در تمام استان ها با انتخابات در مهدها، کانون ها تشکیل شده است که آن‌ها هم یک بازدید و نظارت دوره ای بر روی مهدهای کودک دارند.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی 4 تا 5 نوع نظارت بر روی مهدهای کودک دارد تا اگر تخلفی رخ داد برخورد لازم با مسئول متخلف صورت گیرد و در حال حاضر میزان کودک آزاری در مهدها بسیار نادر و موردی رخ می دهد، به عنوان مثال در سال 95 فقط 3 مورد کودک آزاری در مهدها گزارش شده است که ما با همین موارد اندک هم برخورد می کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: کارشناسان بهزیستی حتی شرایط و فضای فیزیکی مهدهای کودک را مورد ارزیابی قرار می دهند تا محیط برای کودکان خطر آفرین نباشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح ارزیابی کیفی مربیان مهدهای کودک در تهران/ وقوع موارد اندک کودک آزاری در مهدها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..