تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اراده خدا بر این بود که حضرت در 40 سالگی به پیامبری مبعوث شوند

اراده خدا بر این بود که حضرت در 40 سالگی به پیامبری مبعوث شوند

 

روز مبعث چه روزی است؟

27 رجب روز مبعث روزی است که رسول خدا(ص) به نبوت مبعوث شدند. که این روز جشن بزرگ و اعمال خاصی دارد. این روز روز بزرگی است چنانچه پیامبر اکرم(ص) درباره آن می فرماید:« انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» من معبوث شدم که زیبایی های اخلاق را تکمیل کنم.

چرا حضرت محمد(ص) در 40 سالگی ب رسالت مبعوث شدند؟

40 سال عدد کمال است. انسان در 40 سالگی نه خیلی جوان است و نه خیلی پیر. در این سن انسان عقلانیت کامل دارد و به دور از احساس عمل می کند. مهمتر از همه اینکه به دلیل متصل بودن به مبدا وحدانی، اراده خدا بر این بوده که در 40 سالگی مبعوث به رسالت بشوند. در واقع اراده حق، پختگی لازم و مصلحت پروردگار باعث شد که در این سن به پیامبری مبعوث شوند.

باورهای شیعیان و اهل سنت در ارتباط با روز مبعث چیست و چه تفاوت هایی دارند؟

 شاید شیعیان و اهل سنت از نظر زمان در این زمینه اختلاف نظر داشته باشند، اما چه شیعه و چه سنی راجع به شخصیت رسول خدا(ص) اشتراک نظر دارند. ولی در بعضی جزییات مبانی تصورشان متفاوت است. مثلا شیعه اعتقاد دارد پیامبر(ص) و اهل بیت علیهماالسلام معصوم هستند و خطا نمی کند ولی سنی ها نظرشان متفاوت است. در واقع بعضی جزییاتی را اعتقاد دارند که  با مآخذ شیعی تناسبی ندارد. ولی به طور کلی شخص پیامبر را به عنوان شخصی که از جانب خدا مبعوث شده  می شناسند و همچنین به آیه اقرا باسم ربک الذی خلق که اولین آیه ای است که به پیامبر نازل شد، ایمان و اعتقاد دارند.

برای شب و روز مبعث چه اعمالی آورده شده است؟

برای شب مبعث از امام جواد (ع) نقل شده است که عملی برای این شب برای شیعیان در نظر گرفته شده که فضیلت 60 سال عبادت را دارد.  وقتی نماز عشا را بجا آوردى و به رختخواب رفتى هر ساعتى که خواستى از شب تا پیش از نیمه بیدار مى شوى و دوازده رکعت نماز بجا مى آورى و در هر رکعتى حمد و سوره اى از سوره هاى کوچک مفصّل می خوانی وبعد از فارغ شدن ازنمازها بعدازسلام می نشینی و حمد را هفت مرتبه و مُعَوَّذَتَیْن را هفت مرتبه وقُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ و قُلْ یا اَیُّها الْکافِرُونَ هرکدام را هفت مرتبه و اِنّا اَنْزَلْناهُ و آیة الکرسى هر کدام را هفت مرتبه می خوانی. بعد از این اعمال دعایی وارد شده که در مفاتیح به طور کامل وجود دارند. زیارت امیرالمومنین و زیارت امام هشتم نیز توصیه شده است.

برای روز مبع هم اعمال توصیه شده مانند غسل، روزه که گفته اند صواب آن برابر با 70 سال عبادت است ، صلوات زیاد فرستادن و زیارت پیامبراکرم(ص) . همچنین 12 رکعت نماز که جزییات آن در مفاتیح موجود است.

چه توصیه ای برای مردم در این روز مبارک دارید؟

بهعتر است در روز مبعث همگی ما در رفتار و کردار و گفتار خود بازنگری کنیم. نواقص و خرابکاری ها را در رفتارها ترمیم کنیم و نسبت به جبران نواقص اقدام نماییم.

گفتگو از فریده قهرمانی

انتهای پیام/





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اراده خدا بر این بود که حضرت در 40 سالگی به پیامبری مبعوث شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..