تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در آثار سینمایی به سجایای اخلاقی رسول الله (ص) بپردازیم

در آثار سینمایی به سجایای اخلاقی رسول الله (ص) بپردازیمبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهروز بقایی، كارگردان، بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس، در آستانه مبعث رسول الله(ص) گفت: اگر بتوانیم گوشه‌ای از سجایای اخلاقی پیامبر(ص) را در آثارمان داشته باشیم یعنی وحدت داشته‌ایم. درس حضرت محمد(ص) هم همین بوده كه با همه برادرانه رفتار كنیم.
 
این كارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در آستانه مبعث رسول الله در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری درباره لزوم پرداختن به مضمون وحدت در آثار هنری و سینمایی‌، گفت: ما با همه برادریم، پس باید برادرانه رفتار كنیم. اگر بتوانیم گوشه‌ای از سجایای اخلاقی پیامبر (ص) را در آثارمان داشته باشیم یعنی وحدت داشته‌ایم. درس حضرت پیغمبر (ص) هم همین بوده كه با همه برادرانه رفتار كنیم. در آثارمان هم همین حكم صدق می‌كند كه حتما به سجایای اخلاقی بپردازیم؛ چراكه همین اخلاقیات است كه تاثیرگذار است.
 
بقایی همچنین درباره اینكه در عصر كنونی با توجه به نگاه منفی جهان به اسلام، چطور می‌توان به نگاه‌هایی از پیامبر در ابعادی غیر از ابعاد تاریخی به عنوان الگوی اسلام پرداخت، خاطرنشان كرد: ما باید به راه پیغمبر گونه برسیم، نگاه جهان مهم نیست چون آن ها تعیین‌كننده نیستند. ما به عنوان مسلمان یك وظیفه انسانی داریم و آن هم این است كه با همه برادریم پس باید رفتارمان هم همین را نشان بدهد.
 
این هنرمند در بخشی دیگر از گفتگویش در پاسخ به اینكه فكر می‌كنید در ساخت آثاری با موضوع وحدت در فضای هنری و سینمایی، ضعف‌ها و چالش‌ها كجاست و فكر می‌كنید مردم از این موضوع استقبال می كنند؟ گفت: به نظرم ضعف این بخش در مدیریت ماست كه حداقل در فضای سینمایمان دو اثر از شهدای ارامنه نداریم و سعی نكردیم هموطنان شهید مسیحی‌مان را هم نشان بدهیم و به نظرم اشتباه كرده‌ایم كه قسمتی از جنگ را كه هموطنان ارامنه ما حضور داشتند حذف كردیم. ما وظیفه داریم در این حوزه حتی شده یك گام برداریم. معنای واقعی وحدت یعنی همه را به یك چشم ببینیم. به عنوان مثال، وقتی خانواده‌های ارامنه برای شهدایشان مراسم بزرگداشت می‌گیرند، ما موظیم آن را جدی بگیریم و در مراسم‌هایشان شركت كنیم. من به شما قول شرف می‌دهم اگر آثاری با همین موضوعات در سینما ساخته شود، مردم استقبال فراوان خواهند كرد. من روی سخنم با مجامع تصمیم‌گیرنده است كه توجه كنند.
 
این بازیگر پیش‌كسوت همچنین در زمینه اینكه چه افتراقی میان كار تاریخی و دینی می‌بیند و آیا با هم تفاوت دارند، تصریح كرد: سینمای تاریخی اگر درست باشد، سینمای دینی است. چراكه ما موظف به انجام كار درست هستیم. من شخصا در این زمینه پیشنهاد زیاد دارم. خیلی از شخصیت‌های تاریخی‌ در كشور خودمان مثل فردوسی، ابوریحان بیرونی، خواجه حافظ شیرازی از توجهات جهان اسلام به جایی رسیدند. ما باید شخصیت‌های تاریخی و دینی‌مان را جدی بگیریم.
 
وی در ادامه درباره استفاده از بحث خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی در آثار دفاع مقدس سینمایی، تاكید كرد: توجه به بخش خاطره‌گویی در آثار انقلابی خیلی خوب است و باید از آن استفاده كنیم؛ چراكه قطعا داستان را جذاب می‌كند. من خودم كتاب‌های بسیاری با موضوع جنگ و خاطره‌نگاری جنگ خواندم كه خیلی جذاب بودند.
 
بهروز بقایی در پایان صحبت‌هایش از ساخت یك اثر سینمایی با موضوع جنگ خبر داد و گفت: طرح یك فیلم سینمایی را در دست دارم كه اكنون مشغول مطالعه فیلم‌نامه هستم. طرح این فیلم از خودم است و سناریو توسط آقای علی خودسیانی نوشته می‌شود. برای این اثر منتظرم تا كارت كارگردانی اولین فیلمم را از ارشاد بگیرم. «داستان افسانه» نام فیلمم است كه درباره روز اول جنگ است.

انتهای پیام/


 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در آثار سینمایی به سجایای اخلاقی رسول الله (ص) بپردازیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..