تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بکارگیری بالگرد برجامانده در عملیات نافرجام طبس در نیروی دریایی ارتش

به گزارش افکارنیوز،

یکی از تحلیلگران امور هوانوردی با انتشار تصویری از یک بالگرد آمریکایی  با رنگ استتار نیروی دریایی ایران مدعی شده است که ایران از این بالگرد برجا مانده از عملیات نافرجام طبس استفاده می‌کند.

«بابک تقوایی» صاحب پست توئیتری با انتشار این عکس نوشته است: یکی از هشت بالگرد «RH-53» نیروی دریایی آمریکا که در عملیات نافرجام «پنجه عقاب» در دهه 80 میلادی ویژه نجات گروگان‌های آمریکایی در ایران در طبس بکار رفته بودند اینک بعد از سی‌ و هفت سال هنوز در حالی که برای پرواز مناسب است در خدمت نیروی دریایی ایران قرار دارد.

بالگرد «سیکورسکی سی‌اچ-53 سی‌استالیون» یک بالگرد حمل و نقل سنگین، محصول شرکت «سیکورسکی» است.

این  بالگردی است برای استفاده تفنگداران آمریکا طراحی و توسعه یافته و هم اکنون  در مکزیک٬ آلمان٬اسرائیل و همچنین نیروی هوایی آمریکا (مدل ‌اچ-53) در حال خدمت است.

 «عملیات طبس» نیز نام عملیاتی آن در ارتش آمریکا بود، عملیاتی نظامی توسط نیروی دلتا برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته‌شده توسط دانشجویان موسوم به  پیرو خط امام در تهران بود.

در پی ناکامی دولت وقت  آمریکا در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران که در ماجرای تصرف سفارت آمریکا بازداشت شده بودند، «جیمی کارتر»  رییس جمهور  وقت ایالات متحده  دستور انجام عملیات آزادسازی را صادر کرد.

«ژنرال جونز» رئیس ستاد مشترک وقت ارتش آمریکا نیز 4 اردیبهشت 1359 را مناسب‌ترین زمان شروع عملیات اعلام کرد.

این عملیات سرانجام با شکست مواجه شد و 8 نظامی آمریکایی در این حادثه کشته شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بکارگیری بالگرد برجامانده در عملیات نافرجام طبس در نیروی دریایی ارتش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..