تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطراف سایت اتمی کره شمالی از سکنه خالی شد

ساعت 24- گزارش رسانه های منطقه شرق آسیا حاکی است که کره شمالی اطراف سایت اتمی «پونگ گیه ری» این کشور را به دلیل آنچه «احتمال انجام آزمایش ‌اتمی» عنوان شده، از سکنه خالی کرده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: احتمال می رود که کره شمالی روز سه شنبه (فردا) به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور دست به ششمین آزمایش هسته ای بزند.


همین گزارش ها باعث شد تا امروز «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین و وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه ای به شدت از همه طرف ها بخواهند دست به اقدامی نزنند که اوضاع را وخیم تر می کند.


با اوج گرفتن تنش ها، رسانه های کره جنوبی و آمریکا گزارش کرده اند که کره شمالی ممکن است در سالگرد تاسیس ارتش آزمایش اتمی جدیدی انجام دهد.


کره جنوبی افزوده است که منطقه اتمی «پونگ گیه ری» کره شمالی که پنجمین آزمایش اتمی این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی در آنجا انجام شد از سکنه خالی شده است.
همزمان اعلام شده بود که شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد روز جمعه نشستی برای بررسی آخرین تحرکات کره شمالی برگزار کند.
روزنامه گلوبال تایمز چین هم امروز نوشته است که نگرانی هایی در میان مردم چین در مناطق مرزی این کشور با کره شمالی وجود دارد که سرنوشت این ناحیه در آینده چه خواهد شد اما ساکنان این ناحیه کماکان به زندگی عادی خود ادامه می دهند.
نشریه مصاحبه هایی با مردم ساکنان نواحی مرزی در شمال شرق چین انجام داده است که بر اساس آن آنان از آزمایش احتمالی اتمی کره شمالی ابراز نگرانی کرده اند.
سایت اتمی «پونگ گیه ری» کره شمالی در ۱۰۰ کیلومتری مرز با چین قرار دارد و در جریان آزمایش پنجم، مردم تکان های شدیدی را در شهرهای این منطقه از چین احساس کردند.
مردم به روزنامه چینی گفته اند که هر بار آزمایشی در این ناحیه بشود، تکان هایی مانند زمین لرزه رخ می دهد و کودکان بخصوص دچار هراس می شوند.

العالم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطراف سایت اتمی کره شمالی از سکنه خالی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..