تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشارکت 37درصدی خیرین در ساخت مدارس کشور

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  به بهانه نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و جعفر شریعتی در برنامه تیتر امشب شرکت کردند.


حافظی با بیان اینکه خیرین دغدغه و مشکل دنیوی ندارند و به همین دلیل اموالشان را برای عموم خیر می کنند، گفت: برخی از خیرین نگران مشکلات امور خیریه ای هستند که می سازند تا به نتیجه برسد.

مشارکت 37درصدی خیرین در ساخت مدارس کشور


رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود: 1000 مدرسه نیمه تمام در کشور  وجود دارد و نزدیک به 30 درصد از مدارس فرسوده است و باید ایمن سازی شود. اگر زلزله ای بیاید جان بچه ها در مدرسه در خطر است و باید این مدارس مقاوم سازی شود.


حافظی گفت: مشارکت مردم حتی به اندازه یک آجر می تواند خیر و کمک باشد. او با اشاره به انواع امور خیریه و مشارکت های مردمی افزود: مدرسه مهرورزان با قلک بچه ها ساخته شد، بچه ها بجای ترقه بازی، پول آنرا مدرسه ساختند.


او گفت: برخی از خیرین مسکن می سازند، برخی دیگر سلامت ساز و داروخانه ساز هستند.
او گفت: مدرسه، بستر توسعه و پیشرفت جامعه است اما روستانشینان مدارس کپر نشینی را به مدارس امروزی ترجیح می دهد.


حافظی به دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و از ایشان نقل کرد: جامعه خیرین پدیده مبارکی است که بوجود آمده است. او گفت: حتی در خارج از کشور مدرسه های ایرانی می سازد تا ساکنین خارج از کشور زبان فارسی و مادری را فراموش نکنند.


حافظی گفت: هیچ سازمانی مسئولیت حفظ مدارس خیریه را به عهده نگرفته است. مشارکت مردم در نگهداری و حفظ مدارس بسیار کارساز است.


حافظی با اشاره به بیستمین سال شروع نهضت خیرین مدرسه ساز گفت: نیت خیر اگر به ساخت مدرسه باشد نباید این نیت را تغییر داد. اگر مدرسه ای هم خوب ساخته نشود و تخریبی صورت بگیرد فرد خیر مسئول آن هم محسوب می شود.


 
محمدتقی نظر پور، رئیس سازمان توسعه مدارس در ارتباط تلفنی با برنامه ی تیتر امشب گفت: حدود 20 درصد فضای کشور توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است. به نظر می رسد قدمهای موثری در این سالها برداشته شده است.  سازمان نوسازی مدارس بر اساس ارتباطات نزدیک با خیرین، تفاهم نامه ای با آنها به امضا رسانده که این راهی برای توسعه و پیشرفت در نوسازی مدارس است.


مشارکت 37درصدی خیرین در ساخت مدارس کشور


 
نظر پور افزود: تعاملات و ارتباط نزدیک بین اعضای مدارس و خیرین مدرسه ساز وجود دارد و  37%ساخت و ساز مدارس مخصوصا در مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان برعهده خیرین است.


رئیس سازمان توسعه مدارس گفت: ما خیرین خوبی داریم که کمک مهمی برای آموزش و پرورش هستند.


در سال 95، سازمان نوسازی مدارس برای ساخت و ساز مدرسه ها، 900 میلیارد ریال هزینه کرد. علاوه بر آن بنیاد برکت هم مبلغی در همین حد به مدرسه سازی کمک کرد.


نظر پور ادامه داد: در جشنواره خیرین پیشنهاد شد حدود 2700 کلاس تشکیل شود. حدود 52 هزار کلاس برای آغاز سال تحصیلی مهر 96 نیاز داریم که 25 هزار کلاس آن مورد نیاز مسکن مهر است.


باید به فکر فضای آموزشی برای مسکن مهر که پروژه آن در 5 ماه آینده افتتاح می شود باشیم وگرنه مسکن مهر از نظر آموزشی با چالش جدی مواجه خواهد شد.
 
 
جعفر شریعتی عضو مجمع خیرین مدرسه ساز هم با حضور در استودیو تیترامشب گفت: در سالهای قبل 33 درصد از مدارس را خیرین ساخته اند که امسال این رقم به 37 درصد رسیده است.


او گفت: این مدارس به همت خیرین در تهران و مناطق محروم ساخته شده، تهران مشکلات زیادی دارد و شاید بتوان عنوان منطقه محروم را به استان تهران اطلاق کرد.


مشارکت 37درصدی خیرین در ساخت مدارس کشور  
او گفت: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز امروز برگزار شد که در این جشن 1400 نفر از خیرین حضور داشتند و از آنها تقدیر شد. این جشنواره به دنبال جذب خیرین بیشتر برای ساخت مدرسه است که البته پدیده جدیدی در دنیا به حساب می آید.


او افزود: ما طرح «مدرسه یاری» را در سال 95 نهادینه کردیم، در این طرح سرمایه های خرد تجمیع شده و در نهایت به ساخت مدرسه ختم می شود. این طرح برای کسانی است که ایده ساخت مدرسه را دارند اما توان مالی این کار را ندارند، تهران در ساخت مدرسه خیریه ای پیشگام است اگرچه این امر در سایر شهرستانها هم در حال نهادینه شدن است.


شریعتی گفت: یکی از معظلات بزرگ ما مناطقی است که در آنجا مسکن مهر ساخته شده زیرا هیچ فضای آموزشی برای آنجا درنظر گرفته نشده است.


وی گفت: در منطقه 22 ما به تعداد زیادی مدارس نیاز داریم که متاسفانه فضایی برای آن در نظر گرفته نشده است، معظل دیگر پیش روی ما، مقاوم سازی مدارس هم هست.


عضو مجمع خیرین مدرسه ساز افزود: آموزش و پرورش جای مناسب برای ساخت مدارس را مشخص و خیرین نیز در آن مناطق ساخت و ساز را انجام می دهند. هزینه ساخت هر مدرسه بسته به نوع منطقه متفاوت است در برخی از مناطق هزینه ساخت متری 1 میلیون تومان و در برخی از مناطق ممکن است 700 تا 800 تومان هزینه داشته باشد.


شریعتی گفت: برخی می خواهند خودشان مدرسه بسازند، خودشان هم گروه فنی و مهندسی دارند اگرچه خود سازمان نوسازی روی فرایند ساخت نظارت دارند.


او گفت: ما روستاهایی در مناطق محروم داریم که فاقد مدرسه هستند، منطقه مکران در سیستان و بلوچستان از جمله این مناطق است که جمعی از خیرین ساخت 413 مدرسه را در این منطقه تعهد کرده اند که تا انتهای 96 ساخت این تعداد از مدارس به اتمام می رسد.
 ما در تهران کلاس های فرسوده زیادی داریم بطور مثال ما در روستاهای اطراف تهران شاهد مدارس فرسوده زیادی هستیم و حتی برخی از مدارس در زیرزمین دایر هستند که نوسازی آنها در دستور کار است. ما پیش تر مدارس 5 نوبه داشتیم اما در حال حاضر تنها 10 درصد از مدارس کل کشور 2 نوبه هستند و مابقی تک نوبته اند.


او گفت: یکی از مشکلات ما این است که خیر پولش را می دهد اما آموزش و پرورش اعتبار لازم را برای تکمیل مدرسه ندارد، این شکل ساخت مدارس بصورت مشارکت 50 درصد خیر و 50 درصد دولت است، البته برخی از خیرین بدون مشارکت دولت، مدرسه می سازند که دیگر معظل نیمه کار ماندن مدرسه هم ایجاد نمی شود.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشارکت 37درصدی خیرین در ساخت مدارس کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..