تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابتلا به سرطان کبد با مصرف دانه‌های آفتابگردان آلوده

ساعت 24- برخی دانه‌های آفتابگردان حاوی مواد سمی تولید شده توسط کپک‌ها هستند و احتمال ابتلا به سرطان کبد را افزایش می‌دهند.

به گزارش زی‌نیوز، محققان دانشگاه ایالتی میشیگان MSU اظهار کردند: آفلاتوکسین ماده سمی تولید شده توسط کپک Aspergillus ذرت، بادام‌زمینی، پسته و بادام را آلوده می‌کند و در دانه‌های آفتابگردان نیز موجود است.

این گروه میزان آفلاتوکسین در هفت منطقه تانزانیا را طی سال‌های 2014 تا 2015 بررسی کردند و دریافتند حدود 60 درصد از دانه‌ها و 80 درصد از کیک‌ها شامل آفلاتوکسین هستند.

هرچند این تحقیق در تانزانیا صورت گرفته اما این نتایج فقط مربوط به این منطقه نیست. سالانه آلودگی با آفلاتوکسین ذرت و بادام زمینی موجب مرگ 25 هزار تا 155 هزار  نفر در سرااسر دنیا می‌شود.

محققان اعلام کردند: این آلودگی عامل بالقوه‌ای در ابتلا به سرطان کبد محسوب می‌شود.

آنها اظهار کردند: به دلیل آلودگی مکرر با آفلاتوکسین مقامات تانزانیا روش‌هایی برای پیشگیری و کنترل مصرف دانه‌های آفتابگردان آلوده اجرا کرده‌اند تا از ورود آن به زنجیره غذایی پیشگیری کنند.

ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابتلا به سرطان کبد با مصرف دانه‌های آفتابگردان آلوده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..