تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد ۶.۲ تلفات مصرف مواد مخدر در کشور

مسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سال گذشته سه هزار و ۱۹۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با آمار تلفات ناشی از اعتیاد در سال گذشته که سه هزار و سه نفر بود، ۶.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته از کل تلفات مواد مخدر در کشور، دو هزار و ۸۴۷ نفر مرد و ۳۴۳ نفر زن بودند. این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر سوء مصرف مواد در سال قبل دو هزار و ۶۷۶ و تعداد زنان ۳۲۷ نفر بود.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: در این مدت استان‌های تهران با ۷۷۵، فارس با ۲۵۴ و خراسان رضوی با ۲۴۱ نفر بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با ۹، ایلام با ۱۰ و بوشهر با ۱۷ نفر کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته اند.

قادی‌پاشا بیان کرد: بیشترین متوفیات سوءمصرف مواد مخدر بر اثر مسمومیت حاد جان خود را از دست داده اند که تعداد این افراد یک هزار و ۸۸۲ نفر ثبت شده است. در این مدت ۸۵۱ نفر نیز به دلیل عوارض مصرف طولانی مدت و ۴۵۷ نفر نیز به دلیل مصرف روانگردان‌ها جان باخته اند.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۵ بیشترین آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر با ۳۱۸ فوتی در اسفند ماه و کمترین میزان با ۲۱۵ نفر در فروردین ماه گزارش شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد ۶.۲ تلفات مصرف مواد مخدر در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..