تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد ۴۶ درصدی ارسال کتاب در جشنواره کتاب‌های قرآنی

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین اختتامیه دومین جشنواره کتاب‌های قرآنی رشد با حضور محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محمد ناصری مدیر کل دفتر تکنولوژی آموزشی و جمعی از مسئولان عصر امروز در سالن همایش‌های کوثر مسجد امام صادق (ع) برگزار شد.

در این مراسم ناصری با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از امر ساماندهی کتاب‌های آموزشی با اجرای فعالیت‌هایی از جمله برگزاری جشنواره‌ها می‌گذرد، عنوان کرد: دفتر انتشارات تکنولوژی آموزشی اجرای این کار را بر اساس مستندات قانونی بر عهده دارد و جشنواره کتاب‌های قرآنی رشد از سال ۹۴ بر اساس این برنامه برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره‌ها ضمن بررسی کارشناسانه مبتنی بر سلسه اهداف و برنامه‌ها، زمینه‌سازی برای وضعیت کتاب‌های آموزشی را انجام می‌دهد تا ضمن تولید آثار مفید، بازار اقتصادی منطقی و مورد نظر نیز حاصل شود. از طرفی این روند با درک درست تشخیص نیاز واقعی مخاطب و تولیدات بهتر و کیفی‌تر میسر است که این اقدام در حوزه کتاب‌های قرآنی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی به ارائه آماری از این جشنواره پرداخت و گفت: ۶۰۰ عنوان کتاب به دبیرخانه رسیده که از این تعداد ۳۱۳ عنوان مناسب تشخیص داده شده است و همچنین ۷۷ ناشر در جشنواره شرکت کرده‌اند که سهم ناشران شهرستانی ۵۴ درصد بوده است.

وی بیان کرد: نسبت به اولین جشنواره قرآنی، ۴۶ درصد رشد داشتیم و گروه‌های داوری آثار را در دو مجموعه دانش‌آموزی و بزرگسال تقسیم‌بندی کرده‌اند که از این میان ۳۳.۵ درصد که مجموعا ۱۰۵ عنوان را شامل می‌شود، در جشنواره شناخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: گروه‌های داوری دانش‌آموزی بر اساس حوزه آموزش قرآن، مفاهیم و موضوعات و ادبیات داستانی کتاب‌ها را مورد داوری قرار دادند و به ترتیب ۱۶، ۲۳ و ۶۶ عنوان در این جشنواره تقدیر شد. این اقدام با داوری سه داور در هر بخش انجام شده است که برای هر گروه یک برگزیده و یک تقدیری معرفی شد.

اقدامات آموزش و پرورش در زمینه ارائه آموزه‌های قرآنی به محصلان

در ادامه مراسم محمدیان با بیان اینکه در زمان تنظیم سند تحول چند تفکر برای کتاب‌های قرآنی وجود داشت، عنوان کرد: در نتیجه این تفکرات موضوعات متعددی مطرح شد که باعث شده هنوز قرآن مبنای برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان نباشد.

وی اضافه کرد: درباره قرآن کم کار کردیم و آشنایی با مفاهیم این کتاب ارزشمند را از زمان متوسطه مورد توجه قرار دادیم؛ بنابراین باید توجه بیشتری در این حوزه داشته باشیم و در جشنواره‌های آتی تعداد کتاب‌های ارسال شده افزایش یابد که البته در آموزش و پرورش اقدامات خوبی برای امر توجه به قرآن در دست اجرا است.

محمدیان با بیان اینکه فعالیت‌هایی در آموزش و پرورش و دارالقرآن‌ها برای دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفته، گفت: در این نهاد تعلیم و تربیت، دو حوزه فعالیت درونی و بیرونی وجود دارد که با ترکیب دستگاه‌های مرتبط و استفاده از ظرفیت‌ها باید مسائل قرآنی را ترویج دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش قرآن در بین دانش آموزان چندان مورد توجه نیست، یادآور شد: وقت دانش آموزان اغلب با مطالبی پر می‌شود که هیچ نشانی از آموزه‌های قرآنی در آن نیست و باید این موضوع را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد ۴۶ درصدی ارسال کتاب در جشنواره کتاب‌های قرآنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..