تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیرعامل «فارس» از شکایت همسر عضو اصلاح طلب شورای شهر تبرئه شد

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، برخی از خبرگزاری ها از جمله خبرگزاری فارس شهریور ماه سال گذشته با هدف تنویر افکار عمومی و شفاف سازی موضوع، اسنادی را منتشر کرد که بر اساس آن اسناد و مدارک خانم «نسرین محمدی» همسر «محسن سرخو»، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران پس از اتمام عملیات ساختمان و احداث ساختمان 9 طبقه و اخذ پایان کار طبقه همکف را تغییر کاربری داده و به مسکونی تبدیل کرده است.

همسر «محسن سرخو» به قصد ساخت مدرسه زمینی مصادره‌ای را در منطقه دربند در شمال شهر تهران از بانک ملت خریداری و اقدام به تاسیس دبیرستان دخترانه در آن زمین می‌کند اما چند سال بعد مدرسه را تعطیل و با مشارکت فردی آن را به ساختمان 9 طبقه با متراژ2500 مترمربع تبدیل می‌کند.

وی پس از اتمام عملیات ساخت و ساز با استفاده از موقعیت همسر خود در شورای شهر با انجام تخلفات فراقانونی اقدام به تغییر کاربری پارکینگ ساختمان مسکونی کرده و از این راه چند میلیارد سود عاید وی می‌شود.

«سرخو» و همسر وی پس از انتشار این خبر که مستند به مدارک و اسناد متقن بود چندین جوابیه تند و خارج از چارچوب ماده 23 قانون مطبوعات برای خبرگزاری فارس ارسال کرده و  ضمن کذب خواندن خبرهای منتشره خبرگزاری فارس را به فاسق بودن و ایجاد فرافکنی و تشویش اذهان عمومی، هتک حرمت و توهین متهم کردند.

همسر سرخو همچنین برای تبرئه کردن خود از تخلفات صورت گرفته در افکار عمومی اقدام به طرح شکایت علیه مدیرعامل خبرگزاری فارس به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی کرد که پرونده پس از سیر روند قضایی خود در دادسرا جهت رسیدگی به شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

جلسه رسیدگی به این پرونده در مورخ 03/02/1396 با حضور هیات 3 نفره قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و اعضای هیات منصفه مطبوعات آغاز و پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده محترم دادستان و تکرار شکایت از سوی وکیل محترم شاکیه (همسر محسن سرخو) و استماع دفاعیات مدیرعامل خبرگزاری فارس و وکلای وی، هیات منصفه به شور پرداخته و به اتفاق آراء مدیرعامل خبرگزاری فارس را مجرم ندانستند و وی را از اتهام وارده تبرئه کردند.

وکلای مدیرعامل خبرگزاری فارس در توضیح این شکایت اظهار داشتند:

خانم «نسرین محمدی» در سال 1388 ضمن تخریب مدرسه دخترانه و بر اساس مجوز صادره از سوی شهرداری مبادرت به احداث ساختمانی 9 طبقه مشتمل بر 10 واحد مسکونی و 16 واحد پارکینگ می‌کند و متعاقباً گواهی پایانکار ساختمان مزبور در مورخ 27/12/1390 صادر و تحویل ایشان می‌شود. لذا عملیات ساختمانی و فرآیند، اداری مربوط به این عملیات پایان می‌پذیرد.

متعاقباً پس از آن که در انتخابات سال 92 شورای شهر تهران، آقای سرخو به عضویت شورای شهر تهران در می‌آید، همسر آقای سرخو، بدون مراجعه به شهرداری و اخذ مجوز طبقه همکف ساختمان 9 طبقه مذکور را تغییر کاربری داده و ضمن حذف پارکینگ‌های موجود آن طبقه، مبادرت به احداث 2 واحد مسکونی غیرمجاز در طبقه همکف می‌کند و پس از آن موضوع را به شهرداری منعکس کرده و خواستار اخذ پایانکار برای این عملیات ساختمانی می‌شود.

شهرداری نیز موضوع را به کمیسیون ماده 100 ارجاع کرده و در مورخ 04/04/1392 رای تخریب واحدهای مسکونی جدید الاحداث و اعاده وضع به حال سابق از سوی کمیسیون شماره 5 ماده 100 شهرداری صادر می‌شود.

متعاقباً خانم «نسرین محمدی» با مراجعه به شهرداری و نادیده گرفتن رای مزبور و در حالی که رای مذکور به لحاظ عدم اعتراض قطعی و لازم الاجراء بوده موفق می‌شود در مورخ 02/07/1392 (یعنی هم زمان با فعالیت و حضور رسمی آقای سرخو در شورای شهر تهران) ضمن توافق با شهرداری منطقه 1 نسبت به تثبیت تغییر کاربری غیر مجاز صورت گرفته اقدام و با پرداخت جریمه ‌ی که در مقایسه با قیمت معاملاتی آپارتمان‌های فوق الذکر بسیار ناچیز می‌باشد، نسبت به اخذ گواهی پایانکار این واحد مسکونی غیرمجاز اقدام کند.

خبرگزاری فارس نیز با هدف تنویر افکار عمومی و به منظور شفاف سازی موضوع مبادرت به انتشار خبر فوق الذکر کرد که با جوابیه‌های توهین آمیز خانم «نسرین محمدی» و شکایت وی مواجه شده و در نهایت اعضای محترم هیات منصفه پس از استماع دفاعیات طرفین دعوی و ملاحظه اسناد و مدارک تقدیمی از سوی سیدنظام الدین موسوی و وکلای وی اعلام کردند که نامبرده مرتکب جرمی نشده است.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/N8Q65T اخبار مرتبط خبرگزاری فارس در دادگاه مطبوعات تبرئه شد96/02/03 - 16:09



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیرعامل «فارس» از شکایت همسر عضو اصلاح طلب شورای شهر تبرئه شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..