تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زدبوک های جدید اچ پی عملکرد بهتری نسبت به مک پرو اپل دارند

لپ‌تاپ‌های جدید سری زد‌بوک اچ‌پی با امکاناتی بهتر از مک‌ پرو اپل معرفی شدند.

مدت‌ها است که تغییری در مک‌ پرو اپل اعمال نشده است و این محصول در شرایطی به سر می‌برد که حتی عملکرد و امکانات برخی دستگاه‌های قابل حمل مجهز به ویندوز ۱۰ ز از آن بهتر است.

روز جمعه شاهد معرفی جدیدترین نسل ورک‌استیشن زدبوک اچ‌پی بودیم. این لپ‌تاپ‌ها که از آن‌ها به‌عنوان ورک‌استیشن‌های قابل حمل یاد می‌کنند، از نظر تکنولوژی‌ حافظه و فضای ذخیره‌سازی می‌توانند با مک‌ پرو اپل رقابت کنند و حتی در برخی از زمینه‌ها آن را شکست دهند.

این سری لپ‌تاپ‌ به پورت تاندربولت ۳ و حافظه‌ی دی‌دی‌آر ۴ مجهز است. پردازنده‌ی در نظر گرفته‌شده برای سری جدید زدبوک اچ‌پی، جدیدترین مدل کبی لیک اینتل و زنون و پردازنده‌ی گرافیکی این دستگاه ساخت انویدیا و ای‌ام‌دی است.

برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که مک‌ پرو اپل از پورت تاندربولت ۲ بهره می‌برد و پردازنده‌ی گرافیکی آن، مدل قدیمی ساخت ای‌ام‌دی است. حافظه‌ی این دستگاه از نوع دی‌دی‌آر ۳ و پردازنده‌ی آن از نوع زنون اینتل با معماری Ivy Bridge است. خاطرنشان می‌کنیم که پردازنده‌ی به کار گرفته‌شده در مک‌ پرو در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شده است.

شما می‌توانید از زدبوک‌های جدید اچ‌پی برای ساختن محتوا، واقعیت مجازی و ویرایش ویدیو استفاده کنید و این در حالی است که برخی کاربران برای رفع نیازهای یادشده از مک‌ پرو بهره می‌برند. ورک‌استیشن‌های دسکتاپ ویندوز از جمله اچ‌پی زد و پرسیژن دل از مدتی قبل تکنولوژی‌های جدیدتری نسبت به مک‌ پرو ارائه داده‌اند.

لپ‌تاپ‌های جدید سری زدبوک اچ‌پی در سه مدل با نمایشگرهای ۱۴، ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچی و با قیمتی در حد نصف قیمت مک‌ پرو در دسترس کاربرانهستند. اپل گفته است که مک‌ پرو را در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ به‌روزرسانی خواهد کرد؛ اما نسخه‌ی کنونی این دسکتاپ در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و طی این چند سال فقط چند به‌روزرسانی جزئی دریافت کرده است. به همین دلیل بسیاری از کاربران مک‌پرو به لینوکس یا رایانه‌های ویندوزی مهاجرت کرده‌اند.

زدبوک ۱۷

زدبوک ۱۷

زدبوک ۱۷ قدرتمندترین ورک‌استیشن قابل حمل جدید اچ‌پی است. این محصول تا ۴ ترابایت هارد درایو یا اس‌اس‌دی را پشتیبانی می‌کند. مدل یادشده همچنین امکان استفاده از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم را فراهم می‌کند و کاربران می‌توانند آن را با پردازنده‌ی زنون ای ۳ وی ۶ یا کور آی ۵/آی ۷ اینتل سفارش دهند. این محصول دو درگاه تاندربولت ۳ دارد؛ بنابراین می‌توان به‌طور هم‌زمان دو مانیتور 4K را به آن متصل کرد. افزون بر آنچه گفته شد، لپ‌تاپ یادشده از پردازنده‌های گرافیکی جدید Quadro P5000 انویدیا پشتیبانی می‌‌کند و به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای ساخت محتوای واقعیت مجازی است. علاقه‌مندان همچنین می‌توانند این دستگاه را با صفحه‌نمایش 4K خریداری کنند. از دیگر پورت‌های موجود روی این مدل می‌توان به درگاه اچ‌دی‌ام‌آی و یواس‌بی ۳.۰ اشاره کرد. قیمت این زدبوک‌ جدید اچ‌پی ۱۵۱۹ دلار تعیین شده است.

زدبوک ۱۵

ط²ط¯ط¨ظˆع© غ±غ·

زدبوک ۱۵ همانند زدبوک ۱۷، قابلیت‌های فراوانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما از نظر امکانات کمی ضعیف‌تر از برادر بزرگ‌تر خود است.

ط·آ²ط·آ¯ط·آ¨ط¸ث†ط¹آ© ط؛آ±ط؛آ·

این مدل می‌تواند تا ۳ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی را پشتیبانی کند. برخلاف زدبوک ۱۷، در مدل زدبوک ۱۵ نمی‌توان از پردازنده‌ی گرافیکی P5000 استفاده کرد و این مدل از پردازنده‌ی Quadro M2200 انویدیا پشتیبانی می‌کند. زدبوک ۱۵ اچ‌پی را نیز می‌توان به همراه صفحه‌نمایش 4K سفارش داد. قیمت تعیین‌شده برای زدبوک ۱۵ از ۱۴۱۹ دلار شروع می‌شود.

زدبوک استودیو

zbook studio

زدبوک استودیو که قیمت مدل پایه‌ی آن ۱۳۹۹ دلار تعیین شده است، به زدبوک ۱۵ شباهت دارد؛ اما در عین حال از بدنه‌ای باریک‌تر و سبک‌تر بهره می‌برد و وزن آن حدود ۲ کیلوگرم است. البته برخی قابلیت‌های این مدل نسبت به دو مدل قبلی ضعیف‌تر است و مثلا حافظه‌ی رم کمتری دارد و از فضای ذخیره‌سازی کمتری نسبت به دو مدل قبلی پشتیبانی می‌کند. با توجه به ابعاد زدبوک استودیو، پردازنده‌ی گرافیکی آن M1200M انویدیا است و یک درگاه دیسپلی‌پورت ۱.۲ نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این لپ‌تاپ‌ها به‌صورت سراسری در همه‌ی نواحی دنیا به فروش می‌رسند. از دیگر ویژگی‌های زدبوک‌های جدید اچ‌پی‌ می‌توان به پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی فایرپرو ای‌ام‌دی و وای‌فای 802.11ac اشاره کرد.

اچ‌پی در کنار سه محصول مورد بحث از زدبوک ۱۴ یو نیز رونمایی کرده است. این مدل به نمایشگری ۱۴ اینچی مجهز شده است و فقط با پردازنده‌های کور آی ۵/آی ۷ اینتل به بازار عرضه می‌شود.قیمت این مدل هنوز اعلام نشده است.

نظر شما در این مورد چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زدبوک های جدید اچ پی عملکرد بهتری نسبت به مک پرو اپل دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..