تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزن استاندارد کوله‌پشتی دانش‌آموزان چقدر است؟

به گزارش افکارنیوز،

جواد صراف زاده در نشست خبری نخستین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران که از تاریخ سوم لغایت پنجم خرداد ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: فیزیوتراپی، علم حرکت و از حوزه‌های مهم پیشگیری به حساب می‌آید، علی‌الخصوص  که هم اکنون سن سکته‌ها به 40 تا 50 سال کاهش یافته است و سالمندان نیز روز به روز از کار افتاده‌تر می‌شوند.

وی ادامه داد: اهمیت به حوزه پیشگیری در مقوله فیزیوتراپی باعث کاهش جراحی‌های سنگین و جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود، بنابراین می‌طلبد بیمه‌ها که هم اکنون پوشش خوبی در زمینه فیزیوتراپی ندارند از این خدمت بسیار مناسب به مردم بیشتر حمایت کنند و در زمان به موقع نسبت به ارائه پوشش بیمه ای برای بیمارانی چون افراد دچار سکته اقدام کنند.

صراف زاده درباره معضل سنگینی کوله‌های دانش آموزان نیز بیان کرد: کوله پشتی دانش آموزان به واقع سنگین است و باید آموزش و پرورش اصلاحاتی در روش دروس خود داشته باشد، بطوریکه وزن کوله پشتی از وزن دانش آموز زیر 10 درصد باشد، یعنی اگر دانش آموز ابتدایی 30 کیلو وزن دارد باید وزن کوله پشتی کمتر از سه کیلو باشد و برای دانش آموزان مقاطع بالاتر نیز این رقم زیر 15 درصد است.

دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران گفت: هم اکنون وضعیت سنگینی کوله پشتی دانش آموزانی به صورتی است که والدین هم به زحمت این کوله‌ها را بلند می‌کنند و در دراز مدت این سنگینی کوله‌ها مشکلات انحراف ستون فقرات را برای دانش اموزان ایحاد می‌کند.

همچنین محمدعلی محسنی بندپی - رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران نیز در ادامه این نشست خبری درباره خدمات فیزیوتراپی در منزل توضیح داد:‌ برخی از سازمان‌های بیمه‌گر از جمله بیمه‌های تکمیلی این خدمات را تحت پوشش قرار می‌دهند البته لازم است که پوشش بیمه‌ای گسترده‌تری در این زمینه لحاظ شود

محسنی بندپی درباره ویژگی افرادی که خدماتی فیزیوتراپی در منزل ارائه می‌دهند، به افزایش نظارت بر فعالیت اینگونه افراد تاکید کرد و گفت:‌ این افراد باید کارت عضویت در انجمن فیزیوتراپی یا مهر سازمان نظام پزشکی را داشته باشند، زیرا متأسفانه دست‌های آلوده در بخش بهداشت و درمان زیاد شده است‌، البته انجمن فیزیوتراپی سامانه‌ای را راه‌اندازی خواهد که در قالب آن همه فیزیوتراپیست‌هایی که خدمات در کلینیک یا منزل ارائه می‌دهند در سامانه ثبت شوند و مردم امکان شناسایی آنها را داشته باشند، چون هم اکنون به کسانی که با مدرک تربیت بدنی خدمات فیزیوتراپی ارائه می‌دهند نقد داریم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزن استاندارد کوله‌پشتی دانش‌آموزان چقدر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..