تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گیاهی مؤثر برای متوقف کردن سلولهای سرطانی

به گزارش افکارنیوز،

پروین رامک اظهار کرد: موسیر ایرانی یکی از گیاهان اندمیک ایران  است که به لحاظ خواص و مصارف خوراکی نزدیکترین گونه به سیر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در ایران از دیرباز موسیر دارای مصارف خوراکی متعددی بوده و به عنوان چاشنی در تهیه چاشنی، ترشی و یا معطر و ضدعفونی کردن دوغ و ماست استفاده می‌شود. همچنین در طب سنتی ایران برای درمان روماتیسم و کاهش التهاب مفاصل، هضم کننده غذا و اشتهاآور به کار برده می‌شده است.

این پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان ادامه داد: موسیر ایرانی غنی از عناصر معدنی مانند آهن، مس، روی، منگنز و پتاسیم بوده و به لحاظ تغذیه‌ای، پیاز موسیر از ارزش بالایی برخوردار است.

وی از ترکیبات این گیاه به آلیسین اشاره کرد و گفت: این ماده به لحاظ بیولوژیکی ترکیب فعالی بوده و خاصیت باکتری‌کشی، قارچ‌کشی و ضدپارازیت بودن آن گزارش شده است. آلیسین موجود در عصاره کلروفرمی موسیر ایرانی قادر است از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی نوع Hela و Mcfv جلوگیری کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گیاهی مؤثر برای متوقف کردن سلولهای سرطانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..