تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفیراسترالیا: هفته دوستی ایران واسترالیا فرصت ارتقای روابط مردمی است

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از ستاد برگزاری هفته دوستی ایران و استرالیا، امروز دوشنبه سفیر استرالیا و هیات همراه با اعضا و مدیرعامل انجمن دوستی ایران و استرالیا دیدار کرده و درباره برنامه های طراحی شده برای اجرا در هفته دوستی گفت و گو کردند.
در ابتدای این دیدار که در موزه فرش رسام عرب زاده و دبیرخانه هفته دوستی ایران و استرالیا برگزار شد سفیر و همراهانش به بازدید از گالری های فرش های قدیمی و نفیس موزه پرداختند.
'یان بیگز'سفیر استرالیا گفت: دولت استرالیا بسیار علاقه دارد روابط بین مردم ایران و استرالیا ارتقا پیدا کند. این می تواند از طریق اتفاقات فرهنگی پیش رو انجام پذیرد و برنامه هایی که در ماه سپتامبر قرار است اجرا شود باعث می شود خیلی از ایرانی ها به استرالیا بروند و خیلی از استرالیایی ها با فرهنگ و تجارت ایران آشنا شوند.
سفیر استرالیا در در پاسخ به یک خبرنگار که سوال کرد آیا وجوه مشترکی بین ایران و استرالیا می بیند گفت: بله. البته ؛ سالانه هزاران دانشجو از ایران به استرالیا می روند و مهارت هایی را که یاد می گیرند به کشور خودشان برمی گردانند به دنبال اشتراک گذاری تخصص ها ، هفته گذشته یک تیم تخصصی برای مسئله خشکسالی به ایران آمد و با کارشناسان ایرانی مذاکره و تبادل اطلاعات کردند.
سعید محمدزاده اکبری مدیرمسئول هفته دوستی ایران و استرالیا نیز گفت: هفته دوستی ایران و استرالیا در چهار بخش اقتصادی، ورزشی، گردشگری و هنری برگزار می شود و مجموع فعالیت ها در بخش های مختلف به انجام رسیده و در زمان مشخصی اجرا می شود. بخش هنری این رویداد شامل پخش فیلم های سینمایی، برگزاری کنسرت های موسیقی و هنرهای تجسمی می شود.
وی افزود:یک تور بزرگ گردشگری داریم که حدود 400نفر در آن شرکت می کنند این برنامه ها مصادف می شود با سپتامبر 2017- شهریور 96 - یک نمایشگاه بزرگ و پاویونی در استرالیا خواهیم داشت که وزارت خانه ها و سازمان های ایرانی در آن حضور می یابند.
صاحبان کارخانجات مهم و عمده را به استرالیا می بریم تا با طرف های استرالیایی مذاکرات رودررو داشته باشند.
اکبری در ادامه توضیح داد: یک فستیوال موسیقی داریم که شامل برگزاری کنسرت خوانندگان پاپ و سنتی می شود. همچنین یک فستیوال فیلم که شامل اکران فیلم های برتر ایرانی با حضور کارگردانان و هنرمندان است را در پیش داریم.
یک مسابقه بین تیم ملی چوگان بانوان ایران و تیم ملی چوگان بانوان استرالیا از دیگر برنامه هایی است که اکبری نام برد.
مدیرمسئول هفته دوستی ایران و استرالیا تصریح کرد: بحث خواهر خواندگی بین تهران و ملبورن چند سالی است مطرح است که البته ممکن است به جای تهران، مشهد، تبریز، شیراز یا اصفهان صاحب این عنوان شوند و این مهم در سه مرحله انجام می شود. ابتدا تعدادی کارشناس برای پاره ای مذاکرات به استرالیا می فرستیم و بعد معاونان شهردار و در مرحله آخر شهرداران شهرهای بزرگ برای مذاکره به استرالیا سفر می کنند.
وی افزود:هدف اصلی ما این است که روابط تجاری فرهنگی و اجتماعی را با کشورهایی (مثل استرالیا) که به علت تحریم ها روابطشان با ایران محدود و یا قطع شده بوده را توسعه بدهیم.علاوه بر استرالیا در کشورهای دیگر نیز چنین برنامه هایی داریم.
در انتهای این جلسه یک تخته گلیم نفیس دست بافت ایرانی به عنوان پیشکش به سفیر میهمان هدیه شد.
فراهنگ* 9338*1823* دریافت: صدیقه بهارلو * انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفیراسترالیا: هفته دوستی ایران واسترالیا فرصت ارتقای روابط مردمی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..