تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلام تمهیدات انتخاباتی نمایشگاه کتاب تهران

اعلام تمهیدات انتخاباتی نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایون امیرزاده سخنگوی شورای سیاست گذاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به همزمانی برگزاری نمایشگاه با ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر گفت: «نحوه حضور نامزدهای رياست جمهوري و شوراهای اسلامي و همچنين تبليغات انتخاباتی در نمايشگاه كتاب نيازمند، مجموعه‌ای از تمهيدات و شيوه‌نامه‌هايی است كه براساس آن از ظرفيت‌های متقابل انتخابات و نمايشگاه كتاب به درستی استفاده شود.»

او با اشاره به تشکیل کمیته انتخابات در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: «ستاد انتخابات وزارت كشور، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران، نهادهای انتظامی و امنیتی، شورای مشاوران وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخصیت‌های معتمد، حراست نمایشگاه و صنوف نشر در كميته انتخابات نمايندگي خواهند داشت که ناظر بر حسن اجرای این مصوبه شورای سیاستگذاری خواهد بود. در واقع این کمیته تمامی فعاليت‌های انتخاباتی مرتبط را رصد كرده و تمهيدات و تصميمات لازم را در اين خصوص اتخاذ خواهد كرد.»

امیرزاده ادامه داد: «بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری اصول کلی تمهیدات انتخاباتی نمایشگاه عبارتند از

1- فضای كلی نمايشگاه كتاب ضمن اينكه نمی‌تواند از فضای جامعه دور بوده و نسبت به انتخابات بی تفاوت باشد، اما تلاش شود تا فضاس فرهنگی و نشر كتاب تحت‌الشعاع فضای سياسی قرار نگیرد.

2- فضای عمومی نمايشگاه باید به گونه‌ای مدیریت شود كه شائبه جانبداری از يك نامزد خاص را پيدا نكند.

3- مديريت تبليغات عمومي نمايشگاه در اختيار نهادها يا دستگاهايی كه شائبه جانبداری آنان در انتخابات محرز است، قرار نگیرد.

4- ملاحظات امنيتی و سياسی لازم در خصوص انتخابات مدنظر قرار گرفته و بر اين اساس تمهيدات و ساختارهای لازم در سازمان نمايشگاه تدارك ديده شود.»

سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران درباره تبلیغات در محیط نمایشگاه نیز گفت: «در مصوبه شورای سیاست‌گذاری تبليغات انتخاباتی در فضاهای عمومی نمايشگاه با محتوای تشویق و ترغیب جامعه به مشاركت در انتخابات توسط ستاد نمايشگاه تاکید شده است. البته در فضاي عمومی نمايشگاه نصب بنر، پارچه نوشته، پوستر و... به نفع يك نامزد خاص نخواهیم داشت.»

او افزود: «نصب بنر، پارچه نوشته، پوستر و... توسط احزاب و تشكل‌های سياسی (حتي بدون ذكر نام نامزد انتخابات) در فضای عمومی نمایشگاه انجام نخواهد شد و از توزيع پوستر، بروشور و هرگونه اقلام تبليغاتی نامزدهای انتخاب رياست جمهوری و شوراهای اسلامی نیز در فضای نمايشگاه و داخل سالن‌ها وغرفه‌ها پرهیز می‌شود و بر این اساس تبليغات انتخاباتی داخل غرفه‌های نمايشگاه به منزله تخلف محسوب می‌شود.»

امیرزاده درباره نحوه حضور کاندیداها در نمایشگاه نیز گفت: «در مصوبه شواری سیاست‌گذاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به این موضوع پرداخته شده و بر اساس آن حضور نامزدهای انتخابات در نشست‌های كميته فعاليت‌های فرهنگي صورت نخواهد گرفت اما نامزدهاي انتخابات با اطلاع قبلي می‌توانند در نمایشگاه حاضر شوند. همچنین به منظور حفظ نظم در امور نمايشگاه کتاب، انجام گفت‌وگو و مصاحبه با نامزدهای انتخابات در فضاهای اختصاص يافته انجام می‌شود.»

سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار یک کتاب بیشتر بخوانیم از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

57243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلام تمهیدات انتخاباتی نمایشگاه کتاب تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..