تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلایه مخاطبان از قانون ۸۵ ساله‌ای که به روز نمی‌شود

گلایه مخاطبان از قانون ۸۵ ساله‌ای که به روز نمی‌شود

جامعه > مشکلات مردم - بارها در سرویس مشکلات مردم عنوان شده چرا تکلیف قانون تجارت روشن نمی‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین یکی از اولین قوانین جدیدی که در دوره رضاشاه از سوی مرحوم داور، وزیر عدلیه وقت به مجلس شورای ملی پیشنهاد شد و به تصویب رسید، قانون تجارت است که از سال 1311 خورشیدی، تاکنون اعتبار دارد.
در سالهای ابتدایی دهه 80 بارها عنوان شد این قانون کارایی خود را از دست داده چون از روی قوانین فرانسه در زمان ناپلئون بناپارت نوشته شده و به روز نیست. ولی از آن روز تاکنون بازنگری این قانون حجیم که دارای 1300 ماده است در مجالس ادوار مختلف به نتیجه ای نرسیده.
با این وجود مشکلات مردم با این قانون همواره پابرجاست. مخاطبان زیادی نیز در سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند که چرا قانون تجارت به روز نیست و چرا لایحه تجارت مسکوت مانده است؟
در این باره باید گفت طبق اعلام روابط عمومی مجلس، بازنگری در قانون تجارت در کمیسیون حقوقی و قضایی دنبال می شود و آخرین جلسه ای که درباره این قانون تشکیل شده در چهارشنبه 16 فرورین امسال بود که کمیسیون قضایی درباره فصل مربوط به ورشکستگی این قانون، به بحث نشست.
اشکال عمده در اینجاست که طبق اصل 85 قانون اساسی، مجلس می تواند بررسی و تصویب موقت و اجرای آزمایشی برخی قوانین را به کمیسیونهای تخصصی خود واگذار کند و بررسی و تصویب و اجرای آزمایشی این قانون را مجلس به کمیسیون حقوقی و قضایی واگذار کرده است ولی شورای نگهبان اعلام کرده ضرورتی برای این واگذاری احساس نمی کند، بر همین اساس، پیش‌نویس مصوب کمیسیون حقوقی و قضایی را مخالف قانون اساسی تشخیص داده و رد کرده و موضوع برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس ارجاع شده است.

46231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلایه مخاطبان از قانون ۸۵ ساله‌ای که به روز نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..