تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تمام شهرستان‌های کشور به سیستم واکنش سریع تجهیز می‌شوند

سازماندهی 60 هزار نیروی داوطلب جهت پاسخگویی سریع به حوادث/ تمام شهرستان‌های کشور تا پایان سال به سیستم واکنش سریع مجهز می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور در نشست خبری سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: این نشست به منظور ظرفیت‌سازی و آمادگی در برابر بحران‌ها، حوادث و بلایای طبیعی برگزار شده و سعی می‌شود در این نشست فعالیت‌های این نهاد تشریح و در آینده برای مقابله با بلایای طبیعی احتمالی آماده و محیا شویم.

وی در ادامه افزود: سازمان امداد و نجات اکنون متولی امور امداد و نجات در کشور محسوب می‌شود و نسبت به تمامی کشورها از لحاظ حاکمیتی که در دوره‌های امداد و نجات دارند در رده‌ بالاتری قرار گرفته است و رویکرد  پروژه امداد و نجات تاب‌آوری جامعه در مواجهه با بحران و پاسخگویی به حوادث است.

سلیمی در ادامه افزود: نیازمند تقویت سیستم واکنش سریع هستیم که این سیستم در تهران و همه مراکز استان‌ها با نیرویی بالغ بر 44 هزار نفر راه‌اندازی شده و تا پایان سال در نظر داریم در همه شهرستان‌ها و شعبات آن تیم‌های واکنش سریع با حضور 10 نفر در هر شهرستان راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: تاکنون 60 هزار داوطلب در تیم‌های عملیاتی سازماندهی شده‌اند و دوره‌های مفیدی برای آنان تدارک دیده شده تا بتوانیم از قابلیت‌های آن‌ها در مواجهه با خطرات احتمالی ویرانگر استفاده کنیم.

وی با تصریح فعالیت‌های بشر دوستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: فعالیت‌های سازمان امداد و نجات در راستای اصل بشردوستانه که یکی از اهداف جمعیت هلال احمر است برگزار می‌شود که در این راستا 501 پایگاه بین شهری و 450 پایگاه بین جاده‌ای، 57 پایگاه کوهستانی و 20 پایگاه ساحلی داریم و البته این امیدواری وجود دارد که در آینده این پایگاه‌ها جهت برخورد با سوانح و حوادث افزایش یابد.

سلیمی ادامه داد: بدون شک پس از ارگان‌های نظامی بزرگترین مکان ارتباطی که در اختیار سازمان امداد و نجات است که 31 مرکز هدایت ارتباط با مرکز هلال احمر در ارتباط خواهند بود که در جهت پاسخگویی سریع به حوادث راه اندازی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: 35 هزار متر مربع انبار در اختیار جمعیت است که اقلام زیستی، بهداشتی و خوراکی به عنوان دپو نگهداری می‌شود تا در صورت وقوع حادثه به حادثه‌دیدگان خدمات‌رسانی شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم در راستای خدمات رسانی به همنوعان و پاسخگویی و واکنش سریع به حوادث این نهاد آمادگی خود را بیش‌تر از پیش افزون‌تر سازد تا تلفات ناشی از حوادث احتمالی به حداقل خود برسد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تمام شهرستان‌های کشور به سیستم واکنش سریع تجهیز می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..